YoungCapital boekte in 2016 een recordomzet van 203 miljoen euro. Dat is een omzetstijging van bijna 60%.
‘Het doel van 40% omzetgroei dat wij onszelf begin vorig jaar stelden, was al erg ambitieus. En het behaalde resultaat is bijna absurd’, stelt CEO Ineke Kooistra in een toelichting op de cijfers die vandaag zijn bekendgemaakt.
Jong talent
In totaal vonden vorig jaar 31.000 studenten, starters en young professionals werk via YoungCapital. Kooistra. ‘Het is fantastisch dat wij 29% meer mensen aan werk konden helpen dan vorig jaar. De toename in de vraag naar jong talent is enorm. Bedrijven hebben de toegevoegde waarde van digital natives eindelijk scherp op het netvlies. En terecht, want jongeren jagen vernieuwing aan, dat zien wij bij YoungCapital elke dag.’
Start-upmentaliteit
De omzet van YoungCapital was volgens Kooistra alleen mogelijk dankzij een sterk intern groeibeleid in combinatie met een jonge start-upmentaliteit. ‘Niet veel bedrijven durven te investeren in nieuwe mensen als de kansen zich aftekenen, maar nog niet uitbetalen. Bij YoungCapital doen we dat wel, omdat wij geloven in de kracht van jonge mensen.’
‘Onboarding experience’
Het bedrijf groeide in 2016 van 345 naar 788 medewerkers. Deze groei zet ook in 2017 door, verwacht Kooistra. ‘Met zo’n grote groep nieuwe gezichten is het belangrijk dat de ‘onboarding experience’, het inwerktraject voor nieuwe medewerkers, veel aandacht krijgt. Speciale trainingsdagen, online cursussen en een onboarding app zorgen ervoor dat onze medewerkers zich snel thuis voelen. Die investering in nieuwe medewerkers betaalt zich terug in een hoge betrokkenheid én productiviteit.’
Omzetdoel 2017
YoungCapital mikt voor 2017 op een omzet van 295 miljoen euro, een stijging van 45 procent ten opzichte van 2016. Die stijging moet onder meer komen uit de uitbreiding van het klantenportfolio en de lancering van nieuwe businesslines. Zo lanceert YoungCapital dit jaar meer traineeships onder haar Professionals-label.
Internationaal uitbreiden
Daarnaast blijft YoungCapital internationaal aan de weg timmeren. YoungCapital is online actief in acht Europese landen, met vestigingen in Nederland en Duitsland. De opening van de tweede Duitse vestiging in Berlijn afgelopen jaar smaakt naar meer. ‘Op de Duitse markt hebben we met onze nuchtere, Hollandse aanpak goede kandidaten en mooie klanten aan ons weten te binden. Die successen breiden we graag verder uit’, stelt Kooistra. ‘Daarnaast willen we via ons label StudentJob International onze recruitmenttak ook uitbouwen in de rest van Europa.’
Bron: YoungCapital