Van Koppen & Van Eijk wordt Charlie works

0

Internationaal uitzendbureau Van Koppen & Van Eijk kiest na 15 jaar voor de nieuwe naam Charlie works. De nieuwe identiteit moet zorgen voor een betere herkenbaarheid als Europees specialist in flexarbeid. Tegelijk met deze re-branding kiest het uitzendbureau voor een nieuwe koers.

 Vijftien jaar geleden begon het uitzendbureau Van Koppen & Van Eijk met het leveren van flexkrachten aan bedrijven binnen de agrarische sector. Het bedrijf maakte een vliegende start door maar werd naar eigen zeggen ‘slachtoffer van eigen succes’ en kwam in 2017 in zwaar weer terecht. Men heeft intern kritisch naar het bedrijf gekeken en een nieuwe koers uitgestippeld.

Binding met flexkrachten kwijtgeraakt

COO Flavia van As over deze nieuwe koers: “De afgelopen jaren zijn we stevig gegroeid en is er veel veranderd binnen het bedrijf. We zijn daarin de wervingskracht en de binding met onze flexkrachten kwijtgeraakt. De tevredenheid van onze flexkrachten en opdrachtgevers liep terug en ook op het gebied van service hebben we helaas ingeleverd”, vertelt COO Flavia van As, wanneer we haar vragen naar de reden voor de rebranding. Ze geeft aan dat Charlie works hier verandering in gaat brengen: “Om dat mogelijk te maken hebben we de nodige aanpassingen op strategisch en organisatorisch vlak doorgevoerd. De nieuwe organisatie is zo ingericht dat we die support ook kunnen bieden. De komende tijd werken we achter de schermen hard aan meer verbetering. We willen fouten beperken tot een minimum, maar ook excelleren in service wanneer er onverhoopt iets misgaat.”

Nieuwe doelgroep

Charlie works rekruteert en zendt arbeidskrachten uit binnen de branches productie, food, agri, logistiek, techniek en bouw in vijf landen in Europa. De vacatures lopen uiteen van productiekracht tot manager. Naast een nieuw strategisch fundament richt Charlie works zich ook op een nieuwe doelgroep, namelijk hoger opgeleiden. Flavia van As: “Dit geeft ons de kans meer te bieden in de ontwikkeling van onze uitzendkrachten. Er zijn zoveel mensen die meer kunnen dan het papiertje dat ze op zak hebben. Door vacatures aan te bieden die om meer scholing vragen, kunnen we onze members helpen groeien. Een werkproces is immers een groeiproces.”

Bron: Charlie works

Van Koppen & Van Eijk draaide in 2018 een omzet van 124,3 miljoen euro, een lichte daling ten opzichte van het jaar daarvoor. (Flexmarkt Omzetranglijst Top-100 2019)

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer