Richtlijn social media nog niet populair

0

Na diverse incidenten waarbij personen vrij onhandige tweets hadden geplaatst, ontstond de discussie of bedrijven een richtlijn moesten opstellen voor het gebruik van social media.

Uit de Randstad Werkmonitor blijkt dat de meeste werkgevers zo’n richtlijn (nog) niet hebben opgesteld. En dat geldt niet alleen voor Nederlandse werkgevers. Randstad deed onderzoek in 29 landen en slechts in twee landen had de meerderheid van de werknemers te maken met zo’n richtlijn. In India was 70 procent van de ondervraagde werknemers het eens met de stelling ‘My employer has provided guidelines on what I can say as a worker on social media’. In China lag dit percentage op 62 procent. In alle overige landen waar het onderzoek gehouden is, was de meerderheid het niet eens met de stelling.

De Randstad Werkmonitor is samengesteld op basis van een onderzoek onder mensen met een betaalde baan van minimaal 24 uur per week in de leeftijdscategorie 18 tot 65 jaar. Het onderzoek is uitgevoerd in 29 landen, waarbij er per land minimaal 400 respondenten waren.
 

Delen...Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer