Social mediagebruik

0

Hoewel jongeren in Nederland met de grootste groep vertegenwoordigd zijn op sociale media, worden deze media door volwassen werknemers meer gebruikt bij de zoektocht naar werk.

Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat 91 procent van de jongeren van 16 tot 25 jaar actief is op sociale media. In de leeftijdsgroep 25 tot 55 jaar bedraagt het aandeel actieven op sociale netwerken in Nederland 54 procent en bij de leeftijdsgroep van 55 tot 75 jaar iets meer dan 30 procent.

Hoewel uit de groep jongeren op sociale media erg groot is, blijkt uit het Nationale Bijbanenonderzoek dat slechts 10 procent van de jongeren deze media gebruikt in de zoektocht naar een bijbaan. Ook onder studenten en starters zijn deze media niet populair bij de zoektocht naar een baan, zo blijkt uit onderzoek van Studentalent. Op de vraag welk medium de studenten en starters in zouden zetten om binnen een maand een nieuwe vaste baan te vinden, gaf slechts 2 procent aan gebruik te maken van sociale media.

Uit de Randstad Werkmonitor blijkt dat de werkende Nederlanders meer vertrouwen hebben in sociale media op werkgebied. Hoewel de overgrote meerderheid (78 procent) niet alleen maar sociale media zou inzetten bij de zoektocht naar een nieuwe baan, denkt 54 procent toch dat sociale media wel kunnen helpen bij de zoektocht naar een baan.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer