Randstad opent eerste flagshipstore in Den Haag

0

Op 29 januari opent Randstad de deuren van haar flagshipstore in Den Haag. Het is de eerste vestiging binnen een nieuw concept, later volgen er meer. Randstad past haar vestigingenbeleid aan omdat door digitalisering spontane inloop nog nauwelijks plaatsvindt.

Dat heeft het uitzendconcern bekendgemaakt.

Vertrek uit de winkelstraat

De verhuizing van de Grote Markt naar de nieuwe locatie aan de Zwarte Weg 46 in Den Haag is onderdeel van een reeks wijzigingen in het landelijke vestigingennetwerk dat Randstad eind vorig jaar heeft aangekondigd.
Randstad verplaatst een aantal van haar vestigingen naar de randen van steden. In 27 grote steden in Nederland, zoals Den Haag, blijft Randstad in het centrum aanwezig met een zogenoemde flagshipstore. In kleinere steden verhuist Randstad vanuit het centrum naar goed bereikbare locaties aan de randen van steden zoals bedrijventerreinen.  
Het idee hierachter is dat kandidaten niet meer spontaan een uitzendbureau binnen stappen, maar dat de zoektocht en het eerste contact online plaatsvindt. Aanwezigheid op de hoek van de winkelstraat is dus niet meer nodig.
Randstad speelt met dit nieuwe vestigingenbeleid dus in op de opkomst van digitalisering en de veranderende behoefte van consumenten. Ruim 99,1% van de kandidaten schrijft zich al in via internet en bezoek aan reguliere vestigingen in het centrum van steden loopt terug.

Drie type vestigingen

De komende jaren brengt Randstad haar dienstverlening onder in drie type locaties waar zij klanten en kandidaten ontvangen: winkels, kantoren en zogenaamde hubs. Naast deze locaties heeft Randstad nog 236 zogenaamde inhouse vestigingen bij opdrachtgevers.
In de winkels kunnen bezoekers terecht voor advies, kennis en expertise. Ook is hier ruimte voor evenementen, trainingen en sollicitatiegesprekken. Of voor een kop koffie en een goede werkplek. De kantoren liggen buiten het centrum op goed bereikbare plaatsen aan de rand van de stad. Klanten en kandidaten kunnen hier op afspraak terecht. Tenslotte komen er hubs, waar medewerkers van de labels Randstad, Tempo-Team en Yacht werken en elkaar ontmoeten. Randstad streeft naar meer synergie tussen offline- en digitale dienstverlening. Alle medewerkers werkzaam bij vestigingen die sluiten, verhuizen mee naar nieuwe locaties.

Persoonlijk contact

Reiant Mulder, algemeen directeur Randstad Nederland, zegt in een toelichting op het nieuwe vestigingenbeleid: “Klanten en kandidaten bepalen wanneer en hoe zij met ons in contact willen komen. Of dat nu online is of persoonlijk, we willen beide mogelijkheden faciliteren. Zo kan iemand zich online inschrijven en tests doen, maar echt contact maak je niet via technologie en algoritmen. Ik geloof dat we mens en organisatie pas echt kunnen laten groeien via persoonlijk contact. Dat doen we al 58 jaar. Een fysieke plek waar klant, kandidaat en intercedent elkaar kunnen ontmoeten is om die reden onmisbaar.”

Bron: Randstad

Lees ook: Randstad trekt weg uit winkelstraat

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer