Regionale speler 4 Minutes concurreert graag met grote jongens

0

4 Minutes Holding heeft in de omzetcategorie < 20 miljoen euro de meeste groei gerealiseerd in de Flexmarkt Omzetranglijst. Daan Slütter van het Twentse uitzendbureau neemt het als kleine nichespeler in zijn regio graag op tegen Randstad, Manpower of Adecco.

 Hard groeien, normaal al geen sinecure, maar in coronajaar 2020 helemaal een prestatie van formaat. Net als eerdere jaren heeft Flexmarkt zijn Omzetranglijst in segmenten ingedeeld en per segment een bedrijf tot winnaar uitgeroepen. In de categorie > 20 miljoen euro jaaromzet realiseerde 4 Minutes Holding een omzet van 17,3 miljoen euro, een groei van +84%)

Met klinkende groeicijfers staat 4 Minutes Holding voor het eerst in de Top-100. Toch kijkt eigenaar/directeur Daan Slütter er niet echt van op. “Ik heb het nog even uitgerekend; gemiddeld hadden we afgelopen 10 jaar een jaarlijkse groei van 56%. En zonder corona was het nog harder gegaan.
Je moet kennis hebben van de lokale situatie, meent Slütter. “Als we naar een potentiële klant gaan die werkt met bijvoorbeeld Adecco, Manpower of Randstad, gaan we handenwrijvend zo’n gesprek in. Die partijen rekenen enorme tarieven. Waar, als je naar de jaarcijfers kijkt, maar weinig van overblijft. Dat geld gaat allemaal naar overhead. Die clubs zijn bezig met contractbeheer. Maar zeker in Twente moet je gewoon leveren en normaal doen. Als je tegen een klant zegt: je mag niet een andere uitzender inhuren want we hebben een contract, worden mensen gek.”

Als we naar een potentiële klant gaan die werkt met bijvoorbeeld Adecco, Manpower of Randstad, gaan we handenwrijvend zo’n gesprek in. Die partijen rekenen enorme tarieven.

daan slütterMet de focus van 4 Minutes Holding op logistiek en productie in de regio Twente kan het de traditionele, grote uitzenders met gemak aan. “Uitzend is zoals elk platform. Het gaat om het samenbrengen van vraag en aanbod. En dat is makkelijker als nichespeler dan als allrounder. We kunnen iemand makkelijker in dienst nemen, want we hebben veel klanten in dezelfde niche. Een allrounder heeft maar een paar klanten in hetzelfde segment, dus dan lukt dat niet. Wat weer gevolgen heeft voor je dienstverlening en wervingskosten. Te veel diversifiëren is dus helemaal niet zo slim.”

Dit is een verkorte, bewerkte versie van een artikel, geschreven door Fons van Lier, dat in het juni-nummer van Flexmarkt is gepubliceerd. Alleen abonnees van Flexmarkt pro hebben toegang tot de digitale versie van Flexmarkt magazine.

Lees ook: Omzetranglijst 2021: de winnaars en verliezers in de uitzendbranche

omzetranglijst Omzetranglijst Top-100 2021

De redactie van Flexmarkt werkt nauw samen met Corporate Finance International (CFI) bij de totstandkoming van de deze week gepubliceerde Flexmarkt Omzetranglijst Top-100 2021, de toonaangevende jaarlijkse ranglijst van bedrijven in de flexmarkt. De Flexmarkt Omzetranglijst Top-100 2021 is exclusief toegankelijk voor abonnees van Flexmarkt pro.

Volg Flexmarkt op LinkedIn:

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer