Vacaturemarketingplatform Recruitz.io heeft Lena Olivier per direct benoemd tot chief operating officer (COO).
Olivier (1973) was nauw betrokken bij de start van Recruitz.io in 1996 als lid van de Raad van Advies. Zij heeft haar sporen in de recruitmentbranche verdiend in diverse commerciële rollen bij Monster.com en was nauw betrokken bij de opzet van het LinkedIn-kantoor in de BeNeLux. Het afgelopen jaar bekleedde zij de rol van commercieel directeur bij De Persgroep Employment Solutions.
Groei start-up
Als COO is Olivier verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van Recruitz.io in de recruitmentmarkt, zowel nationaal als internationaal. Daarnaast gaat ze de exponentiële groei van de start-up in goede banen leiden. Het bedrijf groeide binnen negen maanden van 8 naar 22 collega’s en heeft als doelstelling om eind december uit 45 talenten te bestaan.
Vacaturemarketingplatform
Recruitz.io heeft een technologie ontwikkeld waarmee vacatures worden geadverteerd daar waar talent zich bevindt, zoals op social media, in apps en Google. De technologie is volledig geautomatiseerd, waardoor naar eigen zeggen de kandidaat, op het juiste moment en op de voor hen relevante plek wordt bereikt. Recruitz.io maakt hiervoor gebruik van een artificial intelligence driven platform.
Internationaal
Volgens Lars Wetemans, CEO van Recruitz.io, kan het bedrijf door Olivier’s jarenlange ervaring naar een nog hoger niveau getild worden. ‘We zijn in korte tijd enorm gegroeid. In juni 2016 lanceerden we een beta-versie, waarop klanten als Uber, Booking,com en KFC al aansloten. De internationale lancering is gepland in juli 2017. Met de expertise en ervaring van Lena Olivier kunnen we Recruitz.io internationaal nog verder uitrollen en opschalen.’
Recruitz.io is door Sprout uitgeroepen tot Startup van het Jaar 2016 en won recent de Recruitment Tech Award in de categorie ‘best tooling’.
Bron: Recruitz.io