Manpower wil marktaandeel vergroten

0

Manpower is voornemens het marktaandeel in Nederland te laten groeien van 6,6 procent naar 7,3 procent. Dat heeft de Amerikaanse topman Jeffrey Joerres woensdag gezegd in een interview met RTL Z.

Volgens de Manpower-topman is groei door overnames een optie, maar zijn overnames geen doel op zich. Het bedrijf verwacht ook meer marktaandeel te verkrijgen door betere service op het gebied van professionele HR-oplossingen. Manpower is gemeten naar omzet de op twee na grootste uitzender ter wereld, na Adecco en Randstad, maar in Nederland is Manpower relatief klein. Randstad is gekeken naar de cijfers in de Flexmarkt Omzetranglijst 2012 met 2,8 miljard euro met afstand de grootste in Nederland. Daarna volgt USG People met een omzet van 1,1 miljard en Adecco met 486 miljoen euro. Op de vierde plaats staat Manpower, dat in 2012 460 miljoen verdiende.

Wat betreft de economische crisis ziet Joerres dat Manpower in Nederland langzaamaan uit een dal begint te kruipen. ‘Het wordt niet erger, sterker nog, het wordt steeds minder erg’, een ontwikkeling die Joerres als positief beschouwt. De Manpower-topman verwacht geen explosieve groei, maar de Nederlandse markt wordt volgens hem steeds minder lastig. Ondanks het toenemende werkloosheidscijfer in ons land hoort Manpower ook wat meer positieve geluiden vanuit hun klanten.

Bekijk hier het interview op RTL Z met Jeffrey Joerres.

Delen...Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer