Olympia boekt omzetgroei van 11% in coronajaar 2020

0

Mede door flinke opschaling van het aantal flexkrachten tijdens de coronacrisis, groeide de omzet van uitzendorganisatie Olympia in 2020 tot € 470 miljoen (+11%). Olympia verwacht zelfs dit eerste kwartaal af te sluiten met een groei van 40%.

Hiermee zet de uitzendorganisatie de groei van de afgelopen jaren onverminderd door.

Olympia Nederland boekte in 2019 een omzet van € 423,6 miljoen, een omzetgroei van +4% ten opzichte van het jaar daarvoor (Flexmarkt Omzetranglijst Top-100).

Cross sectoraal van werk naar werk

Olympia houdt rekening met een stijging van het aantal werklozen binnen bepaalde sectoren die het door corona moeilijk hebben. Zeker als steunmaatregelen wegvallen. Terwijl in sectoren als de transport en logistiek op onderdelen de vraag naar personeel onverminderd hoog is. De noodzaak om juist nu mensen te helpen van-werk-naar-werk, cross sectoraal, is groot. Omscholen of het volgen van aanvullende trainingen is hierin de sleutel tot succes. In april vorig jaar lanceerde de organisatie al het gratis omscholingstraject voor 1.000 flexkrachten.

Cruciale beroepen

Olympia heeft 130 vestigingen en telt 750 medewerkers. Ruim 40.000 mensen vonden in 2020 werk via Olympia. Van orderpickers en vrachtwagenchauffeurs voor de distributie van levensmiddelen tot contactcentermedewerkers op de coronatest- en vaccinatielijn. Jan-Willem Dijkstra, COO bij Olympia, zegt in het persbericht waarin de omzetgroei is bekendgemaakt: “De coronacrisis maakt echt duidelijk waar al jaren sprake van is, de behoefte aan relevant en betekenisvol werk. Een belangrijke ontwikkeling. Cruciale beroepen in vitale functies krijgen nu, door de coronacrisis, in heel Nederland de erkenning die ze verdienen.”

Olympia had het direct na het uitbreken van de coronacrisis aanvankelijk moeilijk. In het voorjaar van 2020 kwam Olympia nog naar buiten met het nieuws dat 2.000 uitzendkrachten op straat zijn komen te staan omdat Olympia als groeibedrijf niet in aanmerking kwam voor de NOW-regeling. Maar de uitzendorganisatie wist het tij snel te keren. Afgelopen november maakte Olympia bekend duidenden flexkrachten tijdens de coronacrisis aan werk te hebben kunnen helpen.

Vooruitzichten flexondernemers in coronatijd

Flexmarkt sprak met vier flexondernemers over het turbulente jaar 2020 en hun verwachtingen voor dit jaar. Dit is een bundeling van interviews met Johan Bogaard (Vibe Group), Marjolein van de Veerdonk (WerkTalent), René Louwers (Orion Engineering) en Wies van ’t Slot (365Werk). Ontvang deze GRATIS download.

Volg Flexmarkt op LinkedIn:

Over Auteur

Reageer