Recruitz.io heet voortaan Wonderkind

0

De Amsterdamse startup Recruitz.io wijzigt de bedrijfsnaam naar Wonderkind.

De nieuwe naam moet duidelijkheid scheppen over welke dienst er wordt geleverd. “Bij Recruitz.io kregen veel mensen het idee dat wij een recruitmentbureau zijn. Dat zijn we nadrukkelijk niet. We zijn een techbedrijf dat met artificial intelligence (AI) talent vindt voor bedrijven”, legt Lars Wetemans, CEO van Wonderkind, uit.
“De nieuwe naam verwijst naar onze Nederlandse roots en is tegelijkertijd een verbastering van talent in zowel het Nederlands als het Engels.”

Jonge Messi’s vinden

In plaats van te zoeken naar bewezen succes is het aantrekken van schaars talent in de krappe arbeidsmarkt steeds belangrijker. Niet de Messi van vandaag de dag aantrekken maar de jonge Messi’s vinden. Lars: “Dat talent moet je koesteren en laten groeien door het samen te laten spelen met de pro’s.”

Latente zoekende kandidaten bereiken

Recruitz.io – nu dus Wonderkind – is een vacaturemarketingplatform waarmee vacatures worden geadverteerd daar waar (passief zoekend) talent zich bevindt, zoals op social media, in apps, Google en Facebook. De technologie is volledig geautomatiseerd waarbij gebruikt wordt gemaakt van artificial intelligence. Dit maakt het ook mogelijk de wervingscampagne continu te analyseren en te optimaliseren. De Wonderkind AI maakt advertenties op basis van voorkeuren van mensen. Ze worden getoond op relevante plekken waar potentiële werknemers zich in het dagelijks online leven bevinden. Hierdoor wordt naar eigen zeggen de kandidaat, op het juiste moment en op de voor hen relevante plek wordt bereikt met advertenties. Op deze manier worden ook latent zoekende kandidaten bereikt.

Bron: Wonderkind

Lees ook:

 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer