Timing: zelfroosteren voor uitzendkrachten

0

Timing uitzendteam lanceert vandaag YOP!: zelfroosteren in de uitzendbranche. Volgens Timing levert zelfroosteren een tijdsbesparing op van bijna 30% ten opzichte van de gangbare aanpak om diensten uitsluitend te laten inroosteren door een planner.

Via YOP! (Your Own Planning) kunnen uitzendkrachten zichzelf voortaan via hun smartphone eenvoudig inplannen voor openstaande diensten. Ook kunnen ze aangeven wanneer ze niet beschikbaar zijn. Het door Timing ontwikkelde systeem berekent automatisch welke medewerkers het beste bij welke dienst passen op basis van kwalificaties en competenties.

Millennials

Timing denkt dat YOP! beter aansluit bij de jongste generatie flexkrachten. “Millennials zijn opgegroeid in een digitale wereld. Ze zijn hierdoor gewend zelf de regie te hebben en willen dat ook graag ten aanzien van werk”, zegt directeur Marketing & Innovatie bij Timing, Wiecher Hakse. “De 24-uurs economie en de daarmee gepaard gaande trend om op elk willekeurig moment inzicht te hebben in zaken die er voor een mens toe doen, maken zelfroosteren onvermijdelijk.”

Lagere verzuimpercentages

Volgens Timing biedt het nieuwe systeem zowel flexkrachten als opdrachtgevers voordelen: tijdens een pilot voor YOP! in de eerste helft van 2017 is gebleken dat zelfroosteren een efficiencyslag voor het planningsproces oplevert. Werkroosters worden sneller ingevuld, er wordt minder met diensten geschoven en het verzuimpercentage van medewerkers ligt lager. Uit de pilot en uit eigen onderzoek door Timing blijkt verder dat flexkrachten meer gemotiveerd raken en een betere binding voelen met een inlenend bedrijf wanneer ze zelf meer regie mogen voeren over hun werktijden.

Rol planner verandert

Met de invoering van YOP! verandert de rol van planners, worden ze meer adviseur en analist en kunnen ze hun focus verleggen naar de lange termijn. “Een goede planner wordt zeker niet overbodig”, volgens Hakse. “Hij of zij werkt in het verlengde van het systeem en doet die taken die mensen beter en effectiever kunnen dan computers of robots.”

Digitale uitzendspecialist

Timing positioneert zich sinds enkele jaren als digitale uitzendspecialist met innovatieve online oplossingen om vraag en aanbod beter aan elkaar te koppelen. Waar ondanks internet en toenemende robotisering er in veel gevallen nog traditioneel wordt gewerkt binnen de sector, probeert Timing met online oplossingen tijdrovende, administratieve procedures zoveel mogelijk te automatiseren zodat opdrachtgevers en flexkrachten sneller kunnen schakelen.

Bron: Timing

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer