CTO, CIO of Digital Director – dure nieuwe titels voor een opkomend fenomeen binnen flexbedrijven: de digitale transformatie. Zij zijn verantwoordelijk voor de IT-investeringen én de implementatie in hun organisatie. Wie zijn deze mensen en wat doen zij?
In dit tweede deel van een tweeluik spreekt Flexmarkt met John Muller, CTO bij YoungCapital.
“De digitale transformatie komt niet uit de lucht vallen. De wereld digitaliseert en de uitzendwereld dus ook. In de financiële dienstverlening is de automatiseringsslag al veel langer gaande.” Het is bij uitzenders begonnen met het automatiseren van administratieve processen. Dat blijft ‘een uitdaging’, zegt Muller. “De complexe wet- en regelgeving maakt automatiseren lastig.”
De coronacrisis heeft de digitalisering van het werving en selectieproces versneld, stelt Muller. “Dat pakt opvallend positief uit. We maken een enorme kwaliteitsslag naar het persoonlijk maken van het online werving en selectieproces. Dit resulteert in een efficiënter proces met een veel hoger volume aan intakes, zonder aan persoonlijk contact in te boeten.”
Waar Mullers hart echt sneller van gaat kloppen zijn de nieuwe mogelijkheden om slimme data in te zetten bij het matchen. “Het aanbod op de markt is enorm verbeterd. Softwarepartijen bieden kant en klare oplossingen, specifiek voor uitzendbureaus waarmee je automatische cv’s kan processen en matchen.” De vraag is alleen, hoe kun je die beschikbare software goed benutten? En wat doe je met al die data? “Eigenlijk zou je daar data-analisten op moeten zetten. Mijn handen jeuken soms als ik wat er allemaal mogelijk is.”
… het hele interview lezen? Bekijk nu gratis het digimagazine van Flexmarkt.
John Muller noemt zichzelf ‘een techneut’. Hij komt uit de wereld van de software development. Als zelfstandig ondernemer bouwde hij softwareoplossingen voor onder meer zijn klant YoungCapital. Gaandeweg raakte Muller steeds meer vergroeid met het bedrijf, waar hij nu al 15 jaar werkt, de afgelopen drie jaar als chief technology officer (CTO). YoungCapital, dat vooral bemiddelt in MBO-, HBO- en WO-vacatures voor studenten, starters en young professionals, groeit al jaren hard. In de Flexmarkt Omzetranglijst bezet de uitzendorganisatie een 10e positie met een omzet van € 515 miljoen (2019).
Volg Flexmarkt op LinkedIn: