Manpower maakt efficiencyslag met Broadbean

0

Sinds begin 2012 plaatst Manpower Nederland haar vacatures met behulp van de technologie van multiposter Broadbean. Met het nieuwe systeem kan Manpower meer rendement uit online recruitment halen dan voorheen.

Daarnaast wordt het plaatsen van vacatures makkelijker en dat levert uiteindelijk tijdwinst op voor de consultants. Het doel van de nieuwe tool om vacatures mee te plaatsen is om het gehele matchingproces sneller en efficiënter te maken.

Multiposting

Het systeem is een aanvulling op het bestaande online publicatieproces van vacatures. Broadbean biedt de mogelijkheid om via één login vacatures door te plaatsen naar een selectie van de gewenste jobboards. De consultants hoeven dus niet langer dezelfde vacature meerdere keren te uploaden bij verschillende vacaturesites en dat scheelt kostbare tijd.

CV-search

Via één login kan CV-search plaatsvinden binnen meerdere databases tegelijk, om kandidaten te vinden op verschillende jobboards en social media. Tevens geeft het systeem inzicht in credit-allocatie, -verdeling en -verbruik, en wordt het rendement van de plaatsingen in kaart gebracht. De Broadbean-technologie is future-proof, zodat er altijd nieuwe innovatieve toepassingen op het gebied van online recruitment aan toegevoegd kunnen worden.

Actieve én passieve kandidaten

Met behulp van de vacaturedistributie en CV-search kunnen zowel de actieve als passieve kandidaten worden bereikt op vacaturesites, sociale en professionele netwerken. Daarmee passen de systemen van Broadbean uitstekend binnen de huidige online omgeving van Manpower.

Efficiency en gebruiksgemak

Radi Jaarsma, manager Online Marketing bij Manpower: ‘Samen met het deskundige en enthousiaste implementatieteam van Broadbean, hebben we in relatief korte tijd een belangrijk stuk efficiency en gebruiksgemak gebracht binnen de Manpower-organisatie als het gaat om online recruitment. Met de ontwikkelkracht en schaalgrootte van Broadbean, hebben we nu bovendien een systeem in huis dat klaar is voor verdere uitbreidingen richting sociale netwerken. Denk aan social referral en Facebookpublicaties.’

Manpower gespitst op innovatie

Liesbet De Rouck, salesmanager Broadbean Nederland: ‘Een roll-out als die van Manpower doe je natuurlijk niet van vandaag op morgen. Ons projectmanagementteam in de UK is hier heel ervaren in, dus Manpower is in goede handen.

Wat ik vooral meekreeg, is dat Manpower het heel belangrijk vindt dat we als technologieprovider heel innovatief zijn en meedenken met de organisatie. Voor Broadbean betekent een klant als Manpower NL zo goed als een verdubbeling van het aantal gebruikers binnen de Nederlandse markt. Daarom hebben we een extra Nederlandstalige support-medewerker aangetrokken, zodat onze klantenservice op hetzelfde niveau blijft als voorheen.

Nederland is een hele progressieve markt. Vanuit de recruitmentsector is er dan ook veel vraag naar nieuwe technologieën. Broadbean speelt daar natuurlijk graag op in door mee te denken over nieuwe technologieën en die ook te ontwikkelen.’

Over Auteur

Reageer