Zo digitaliseer je het flexproces

0

Snel de juiste flexwerkers vinden – daarmee onderscheid je je als uitzender. Digivotion helpt door het flexproces te digitaliseren. Je boort nieuwe online bronnen aan om geschikte krachten te vinden, maakt matchen makkelijker en sneller, verkort de inwerktijd en sluit de frontoffice naadloos aan op software voor planning en verloning. Hierdoor wordt het complete proces inzichtelijk en veel efficiënter.

De vraag naar flexkrachten neemt straks snel weer toe. Bedrijven waarvoor de economie weer gaat draaien zullen uit voorzorg eerst kiezen voor tijdelijke en flexibele krachten. Het snel binnenhalen van de juiste kandidaten is dus van groot belang. Met meer dan 10.000 flexbureaus in Nederland is het de kunst in de juiste vijver te vissen én snel een perfecte selectie te realiseren voor inleners. Gespecialiseerde digitalisering geeft u daarin een enorme voorsprong.

Veel groter bereik

Wil je als flexbureau meer kandidaten vinden, die beter matchen met vacatures? Ook buiten de landsgrenzen? Dan is digitaliseren een must. “Het online verspreiden (multi-posting) brengt vacatures onder de aandacht van werkzoekenden, in welk Europees land dan ook. Door dat in de juiste taal – onder meer Pools en Roemeens – en op het juiste moment te doen, maak je reageren zo eenvoudig mogelijk. Dit levert meer geschikte flexkrachten op, die online ingewerkt kunnen worden en dan snel aan de slag kunnen”, zegt Don van Hal, directeur van Digivotion.

Voordelen van digitaliseren met Digivotion

  • Groter bereik binnen heel Europa voor werving van flexwerkers.
  • Meer en geschiktere kandidaten.
  • Sneller selecteren en inwerken.
    Eenvoudig inzicht in hele proces.
  • Goede koppelingen met alle backoffice-software
  • Maatwerk, digitalisering en software passend bij úw situatie.
  • Meer dan 10 jaar ervaring, gespecialiseerd in mkb flexbranche.

Vele stappen digitaliseren

Door het automatisch verspreiden van vacatures via online jobboards en social media wordt werven van kandidaten makkelijker. Digivotion maakt tevens websites geschikter om solliciteren in eigen taal simpeler te maken. Vervolgens wordt het profiel of cv van sollicitanten efficiënt verwerkt (in het ATS-deel van de software) wat de recruiter veel tijd scheelt.

Na het matchen en selecteren kan de intake gelijk starten en kunnen flexwerkers online ingewerkt worden. Zo veel sneller en nauwkeuriger dan handmatige uitvoering. Van Hal: “Van elk onderdeel van het proces zijn bovendien eenvoudig overzichten te krijgen, bijvoorbeeld van waar kandidaten online vandaan komen, doorlooptijd, compleetheid van data. Kwestie van een paar drukken op de knop.”

Specialist in de flexbranche

Digivotion is het enige digitaliseringsbedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het mkb in de flexbranche. “Dankzij meer dan tien jaar ervaring weten we als geen ander wat directie, recruiters en marketeers in deze branche verwachten en nodig hebben. We helpen met het optimaliseren van de frontoffice, leveren gebruiksvriendelijke en flexibele software, met goede koppelingen naar de backoffice en blijven de klant begeleiden tijdens verdere digitalisering. Daarmee versnellen we het complete proces en maken het inzichtelijk.”

Dit artikel is gesponsord door Digivotion.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer