Onderwerp: sponsored content

Flexwerkers
Leren en ontwikkelen bepaalt toekomst flexorganisaties

De uitdagingen in de flexbranche zijn niet mals. Niet alleen zijn er de schommelingen in de markt waar flexorganisaties op moeten inspelen. Er rust ook de taak om het kennisniveau van de flexwerker op peil te houden. Hoe zorg je ervoor dat het kennisniveau van je personeel altijd aansluit bij de vragen vanuit de markt?

Algemeen
Pak je kansen op de Duitse flexmarkt

De potentie van de Duitse (uitzend)markt is ontzettend groot. Maar je hebt een vergunning nodig om in Duitsland te mogen uitzenden en die vergunning is nogal lastig te bemachtigen. Hoe je zonder de hele waslijst aan controles te hoeven doorlopen en zonder zelf een vergunning te organiseren, toch eenvoudig in Duitsland kunt uitzenden.

sponsored content
Ben jij klaar voor de toekomst?

Vraag jij je weleens af hoe jouw organisatie er over 10 jaar uitziet? Is jouw team helemaal klaar voor de toekomst? Als ondernemer of manager is het je grootste uitdaging om de bedrijfsprocessen zo efficiënt mogelijk in te richten en je organisatie future-proof te maken. Digitalisering heeft een grotere impact dan je denkt. Maak je uitzendbedrijf future-proof.

Algemeen
Grip door inzicht en overzicht

Grillig. Dat is het woord dat volgens Niels Vogel, productmanager bij AFAS Software, op dit moment het beste bij de flexmarkt past. “Het is sowieso een typische monitorbranche. Economisch herstel merk je er snel, maar achteruitgang ook. Dat vraagt nogal wat van je organisatie.” 

sponsored content
Verzuimkosten: vijf inzichten in een onzekere periode

Het zijn onzekere tijden in uitzendland. Behalve bij de ontwikkeling van de markt staan er ook veel vraagtekens bij de kosten van sociale zekerheid. Allerminst prettig voor een bedrijfstak die grip op verzuim als een van de grootste margedrijvers heeft, cao-wijzigingen heeft doorgevoerd en sectorverloning zag verdwijnen. Vijf inzichten om je vooruit te helpen in deze onzekere tijden.

sponsored content
Zo digitaliseer je het flexproces

Snel de juiste flexwerkers vinden. Daarmee onderscheid je je als uitzender. Digivotion helpt door het flexproces te digitaliseren. Je boort nieuwe online bronnen aan om geschikte krachten te vinden, maakt matchen makkelijker en sneller, verkort de inwerktijd en sluit de frontoffice naadloos aan op software voor planning en verloning. Hierdoor wordt het complete proces inzichtelijk en veel efficiënter.

Algemeen
‘Verleg je aandacht van de lange naar de korte termijn’

Langetermijnplanningen voor flexorganisaties? Die kun je in deze tijden beter in de ijskast zetten, zegt Edwin Prijden van DIRECT Payrolling & Staffing. Juist nu is het volgens hem van belang om te kijken naar je onderscheidend vermogen. “Door te experimenteren kun je onverwacht op nieuwe en leuke businesscases stuiten.”

sponsored content
De oplossing voor EU-recruitment

Veel bedrijven krijgen sommige vacatures maar moeilijk vervuld. Denk aan vacatures in uitvoerende beroepen zoals de bouw en techniek. Doordat we onderdeel zijn van de EU is het mogelijk om over de grens te kijken naar geschikt personeel. De grote vraag is alleen: waar begin je met zoeken? Internationaal recruitment kent een aantal pijnpunten. Tegelijkertijd is er ook een oplossing.