Welovehumans tilt recruitment-sector AI-tijdperk in

0

Binnen een paar minuten een zelf-optimaliserende shortlist met de best matchende kandidaten én met één klik zelf contact leggen: dat is de belofte waarmee techbedrijf welovehumans (wlh) de recruitmentmarkt opschudt.

De zelflerende software van wlh neemt naast eerdere werkervaring van kandidaten onder meer competenties, vaardigheden en motivatie mee. Voor extra kwalitatief arbeidspotentieel dat naast functievereisten ook matcht op bedrijfscultuur, teamdynamiek en soft skills. Winst voor recruitment / HR qua tijd, regie en scoring rates.

Investeerders

Investeerders NP Hard en tiny VC stapten onlangs in de AI-start up van second time founders Teun Kraaij en Thomas Mann. Beide ondernemers hebben een stevig track record in de complete keten van werving, B2B SaaS, AI en venture.

Scale-ups

Ook met wlh richten zij zich op Saas-pakketten, voor alle bedrijven voor wie sterk arbeidspotentieel een voorwaarde is voor groei. Denk aan scale-ups die in flink tempo grote stappen kunnen zetten mits ze het talent voorhanden hebben. Maar ook voor gevestigde corporates en groot MKB met goed opgetuigde HR-afdelingen is wlh een gamechanger. Een talentpool die zich continu vult en matches optimaliseert op basis van data en waar je zélf iedere kandidaat direct kunt benaderen, biedt naast meer kwaliteit ook flexibiliteit, versnelt het wervingsproces en faciliteert groei.

Teun Kraaij en Thomas Mann – Welovehumans

5 minuten in plaats van 40 uur

Kraaij: “Bedrijven zijn doorgaans 40 tot wel 60 uur verder, voordat zij het eerste contact met een goede kandidaat leggen. De echte selectie moet dan nog beginnen. wlh doet dat in 5 minuten. We zoeken volcontinu op grote schaal. We nemen ook ongebruikelijke, maar zeer relevante checkboxen mee. Zo beïnvloeden ook soft skills, persoonlijkheid, culturele fit en andere relevante factoren het selectieproces: de keuze is daardoor op veel meer variabelen gebaseerd. Dat levert duurzame relaties op, gebaseerd op de waarden van zowel kandidaat als bedrijf. Zo tilt wlh werving en selectie op naar een nieuw tijdperk. Dat is, gezien de gespannen verhoudingen op de arbeidsmarkt, geen overbodige luxe.”

Tip! Op FlexForward 2024 vertelt Marcel van der Meer, stap vooor stap, hoe je als uitzendorganisatie ChatGPT kunt inzetten.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer