PROMAN nieuwe moederorganisatie van uitzendbureau Timing

0

Timing Uitzendbureau wordt onderdeel van het Franse familiebedrijf PROMAN. De Franse uitzendorganisatie neemt alle personeelsdiensten van ADG over. Naast Timing Uitzendbureau worden ook de merken In Person, Persoonality, Doordoeners en Youbahn overgenomen.

Proman krijgt een meerderheidsbelang in het bedrijf. ADG behoudt een minderheidsbelang om de overgang soepel te laten verlopen.

Door de overname en het wereldwijde en Europese netwerk van PROMAN moet de zelfstandige groeistrategie van Timing een impuls krijgen en de propositie in Nederland worden verstevigd, zo is de bedoeling. In Nederland is PROMAN groep al actief met Luba, E&A en Interchange.

Margriet Spijker, CEO van Timing: ‘Met PROMAN zullen we onderdeel gaan worden van een krachtige internationale onderneming die zich volledig richt op personeelsdiensten in met name uitvoerend werk. Dit specialisme, gecombineerd met hun wens een stevige positie in de Nederlandse markt op te bouwen, geeft ons vertrouwen dat deze overname goed is voor de verdere ontwikkeling van Timing.”

Timing bezet een 8e plek in de Flexmarkt Omzetranglijst Top-100 met een omzet (in 2021) van € 600,9 miljoen

Ard Huininga, CEO van platform Youbahn: “Dat we voor de troepen uitlopen op zowel technologisch als visionair gebied is nu ook door de Franse uitzendreus gezien. Met Proman zijn we onderdeel geworden van een krachtige onderneming die zich specifiek met personeelsdiensten bezighoudt. Dit specialisme, gecombineerd met hun wens een stevige positie in de Nederlandse markt op te bouwen, geeft ons vertrouwen dat deze overname goed is voor de verdere ontwikkeling van Youbahn. Onze propositie, gericht op de gig economy, met onze unieke technologie, is van toegevoegde waarde voor het portfolio van Proman.”

Lees ook: De opmars van on demand uitzenden

Hans Kroeze, algemeen directeur ADG dienstengroep:Met PROMAN hebben we een koper gevonden die dezelfde familiewaarden nastreeft als ADG, gecombineerd met langjarige ervaring en specialisatie in de uitzendbranche in verschillende landen. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat Timing en haar merken ook buiten onze groep zal floreren. De verkoop past in onze strategie om meer focus te leggen op de facilitaire tak van ons bedrijf.’

Roland Gomez, eigenaar en CEO van PROMAN: “We hebben veel overeenkomsten en ik weet zeker dat we onszelf samen kunnen overtreffen. Met onze Nederlandse bedrijven Luba en E&A vullen we elkaar aan, zowel op het gebied van klanten als geografische dekking.” Het Franse PROMAN is met een jaaromzet van € 2,9 miljard de 4e grootste Europese speler in de uitzendmarkt en de tijdelijke/vaste wervingsmarkt en actief in 16 landen.

Timing is groot geworden door zich als uitzenbureau in Nederland volledig te richten  op uitvoerend werk. Met 25.000 flexkrachten is Timing één van de grootste uitzendbureaus van Nederland. Timing bedient 1.200 opdrachtgevers via een netwerk van ruim 100 uitzendbureaus in Nederland en heeft 830 vaste medewerkers. In 2021 realiseerde Timing een omzet van 630 miljoen euro.

De verkoop van Timing is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de ondernemingsraden en de ACM en zal naar verwachting in het derde kwartaal van dit jaar zijn afgerond. ADG behoudt een minderheidsbelang om de overgang soepel te laten verlopen.

Lees ook: Goed overnamejaar: ‘de flow’ is terug in de flexmarkt


Volg Flexmarkt op LinkedIn:

Over Auteur

Reageer