Timing kiest voor RecruitNow en Pivoton

0

‘Altijd werk voor iedereen’, dat is de belofte van Timing. Om die belofte waar te maken heeft de uitzendorganisatie besloten te investeren in een geïntegreerde oplossing met Cockpit ATS van RecruitNow en Kentro van Pivoton. Vanwaar deze keuze?

Met ruim 25.000 flex- en payrollkrachten en meer dan 900 gemotiveerde medewerkers behoort Timing tot grootste uitzenders van Nederland.

De ambitieuze belofte van Timing vergt échte aandacht voor de flex- en payrollkrachten, klanten en het eigen personeel. Daarom ging Timing op zoek naar een partner om het hele proces te stroomlijnen: van het werven en matchen tot en met het plaatsen, contracteren, verlonen en factureren van uitzendkrachten. Productiviteitswinst, maximale compliancy en gebruikersgemak waren daarbij belangrijke randvoorwaarden. Timing gekozen voor twee partners die samen die oplossing bieden: Cockpit ATS van RecruitNow en Kentro Office van Pivoton. Voor de gezamenlijke oplossing van RecruitNow en Pivoton wordt al enkele jaren gekozen door toonaangevende spelers in de uitzendbranche.

Intercedenten ontzorgen

De geïntegreerde front- en backoffice van RecruitNow en Pivoton biedt Timing grote voordelen. Zo is alle data en communicatie beschikbaar voor zowel de intercedent als het management en kan er proactief worden gestuurd op prioriteiten. Doordat zoveel mogelijk processen worden geautomatiseerd, besparen intercedenten tot wel 1,5 uur per dag en wordt de tijd tussen match en verloning met zo’n 40% verkort.

Intercedenten kunnen zich zo volledig focussen op de kandidaat en opdrachtgever om de belofte ‘altijd werk voor iedereen’ waar te maken: ook de nummer 2 en 3 kandidaten kunnen voortaan makkelijk geplaatst worden binnen én buiten de database. Daarbij is volledige compliancy en betrouwbaarheid gewaarborgd. Vanwege eenvoud, betrouwbaarheid én kwaliteit van deze oplossingen is dure consultancy niet nodig, zijn intercedenten zeer snel productief en wordt de inwerktijd tot wel 70% verkort.

Positie uitzenden en payrollen versterken

“Onder invloed van demografische, technologische, economische en overheids-regulerende ontwikkelingen verandert de markt voor uitzenden en payrolling doorlopend en in een steeds hoger tempo. Voor Timing is het daarom belangrijk partners te vinden die een heldere visie op die markt hebben en die visie proactief weten door te vertalen in hun producten. Met Pivoton en RecruitNow heeft Timing twee partners gevonden die voldoen aan de voorwaarden wendbaarheid, klantgerichtheid, efficiency, stabiliteit en compliancy en die bovenal als één partner opereren. Met deze stap is Timing er van overtuigd haar positie in de markt voor uitzenden en payrolling verder te versterken en uit te bouwen,” vertelt Jurrie Jan Bruins, CFO bij Timing.

Bron: RecruitNow

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer