Minder vaak promotie voor thuiswerker

0

Aanwezigheid op kantoor is belangrijk bij het verkrijgen van een promotie. Dat blijkt uit onderzoek van de London Business School, werknemers die thuisweren worden vaak over het hoofd gezien door hun werkgever.

Dat blijkt uit onderzoek van de London Business School waarover The Economist bericht.

The Economist schrijft dat onderzoeker Daniel Cable de promotiekansen van thuiswerkers en ‘traditionele werknemers’ naast elkaar legde. Werknemers die regelmatig fysiek op kantoor aanwezig zijn, blijken door hun managers als ‘betrouwbaarder’ en ‘productiever’ gezien te worden, ongeacht de kwaliteit van hun werk.
Zichtbaarheid creëert de illusie van waarde, aldus het onderzoek. Mensen die aan het einde van de werkdag als laatste het kantoor verlaten maken indruk, ook als ze die extra tijd alleen maar gebruiken om op sociale media rond te hangen.

Flexwerkers
Deze conlusies gelden ook voor ondernemingen die hun personeel expliciet aanmoedigen thuis te werken. Veel flexwerkers hebben dit door en sturen hun baas uitgebreide verslagen van hun uitgevoerde werkzaamheden. Cable concludeert dat thuiswerken zijn stigma vermoedelijk alleen zal verliezen als de meeste mensen het doen, of wanneer ook de baas zelf aan flexwerken doet.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer