Feedback geven

0

Feedback is voor intercedenten een belangrijk instrument om de ontwikkeling
van uitzendkrachten te stimuleren.

Het geven van feedback is echter geen sinecure. Onderstaande vragen kunnen u helpen om de kritiek een opbouwend karakter te geven. Dit komt de kwaliteit van de feedback ten goede.
  • Heeft de feedback betrekking op de persoon of op waargenomen en aanwijsbaar gedrag
  • Is de feedback beschrijvend van aard?   
  • Is de feedback specifiek en gericht op duidelijk omschreven gedrag?
  • Wordt de feedback zodanig geformuleerd dat er sprake is van opbouwende kritiek?
  • Bevat de gegeven feedback alternatieven en/of wordt om alternatieven gevraagd? 
  • Formuleert de feedbackgever in de ‘ik’-vorm? 
  • Beschrijft de feedbackgever het eigen gevoel?   
  • Beschrijft de feedbackgever de ervaren effecten van het gedrag
    van de collega?   
  • Vraagt de feedbackgever expliciet of de feedback duidelijk is voor de ontvanger?   
  • Geeft de feedbackgever te veel of te weinig argumenten?   
  • Komt de feedbackgever met schijnargumenten?   
  • Is er sprake van veroordeling van gedrag?   
  • Heeft de feedbackgever oog voor de emoties van de ontvanger?   
  • Wordt de ontvanger in staat gesteld iets met de feedback te doen?        
     

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer