In de top-100 Flexmarkt Omzetranglijst 2017 is Pay for People Group een van de snelste groeiers. De payrolldienstverlener verdubbelde haar omzet, onder meer door overnames. Directeur Dennis Luyten verklaart in Flexmarkt de groei.
Pay for People Group, FlexTopGroeier omzetklasse 150 – 400 miljoen euro
Positie Flexmarkt Omzetranglijst 2017: 14
Omzet 2016: 205,4 miljoen euro
Omzetgroei 2016 ten opzichte van 2015: +104%
Overnames na kapitaalinjectie
Een verdubbeling in omzet. Dat rapporteerde payrollbedrijf annex back-officedienstverlener Pay for People afgelopen jaar. Investeringsmaatschappij Waterland nam in 2015 een belang. Een groot deel van de huidige groei is te danken aan de overname van Holland Payroll en Smart Services, die op deze kapitaalinjectie volgden. Maar het bedrijf boekte ook autonome groei, stelt directeur Dennis Luyten. Die is afkomstig uit de drie segmenten die het bedrijf bedient: intermediairs, die het onder eigen merk faciliteert met backofficediensten, het op het grootbedrijf en kennismigranten gerichte Holland Payroll, en Smart Services, dat vooral directe payrolldiensten biedt. Luyten: “De groei kwam van nieuwe klanten en van een verdere groeivraag van bestaande klanten.”
Eigen software
Pay for People werkt met eigen software voor de verloning, administratie en facturatie. Dat maakt dat ze een belangrijke bijdrage kan leveren aan de efficiency van collega-payrollers. Eigen software draagt bij aan het beheersbaar houden van de interne kosten. Dat geldt zeker bij de vele wijzigingen in regelgeving van afgelopen jaren, die hun weerslag op de software hebben. “Wil je een efficiënt softwareplatform voor flexibele arbeid bouwen, dan moet je niet afhankelijk zijn van externe softwarebouwers. De gebruiker moet vooral naast de ontwikkelaar zitten.” Luyten verbaast zich erover dat veel payrollingbedrijven het hart van hun organisatie – het softwareplatform – uitbesteden. “Dat maakt je minder autonoom.”
Verdere overnames
Luyten benadert geregeld concurrenten in de payrollingmarkt, want hij staat open voor verdere overnames. “We willen graag onze diensten uitbouwen. Dat kan door andere organisaties te laten aansluiten op ons platform, met behoud van eigen identiteit.”
Dit artikel is geschreven door Wilbert Geijtenbeek (redacteur Flexmarkt) en is verschenen in het juni-nummer van Flexmarkt. Nog geen abonnee?
Lees ook: