‘Zet social media in bij werving ouderen’

0

Ouderen moeten op de huidige arbeidsmarkt veel uit de kast trekken om een nieuwe baan te vinden. Daarom kijken ze verder om zich heen en maken daarbij ook veelvuldig gebruik van social media.

 

Dat blijkt uit de Social Media Enquête over Talent Management (SMETM).

Voor jongeren is het makkelijker om een baan te vinden dan voor ouderen. Zij zijn volgens het onderzoek juist nauwelijks te bereiken via Facebook, Twitter en LinkedIn.

Ook blijkt uit de enquête dat sollicitanten graag willen reageren op vacatures met behulp van hun LinkedIn-profiel. Volgens Jacco Valkenburg, oprichter van Recruit2, kennen nog maar weinig organisaties die mogelijkheid. Ook uit een scriptieonderzoek uitgevoerd namens ASA, blijkt dat werkgevers, naar mening van young professionals, nog maar weinig gebruik maken van de mogelijkheden die social media bieden in het wervingsproces.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer