Herstel Nederlandse uitzendmarkt later dan rest Europa

0

In 2010 begon de uitzendmarkt in Europa weer te groeien na de economische crisis.

In mei 2010 begon het aantal uitzenduren in Nederland weer te groeien ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Deze groei kwam in andere Europese landen echter eerder op gang. Ook wat betreft de snelheid waarmee de uitzendmarkt weer aantrok, bleef Nederland achter bij de andere Europese landen.

Zo was er in Duitsland al vanaf januari 2010 sprake van een groei van de uitzendmarkt op jaarbasis. In september was de Duitse uitzendmarkt alweer op het niveau van voor de crisis.

In februari begon de uitzendmarkt in Frankrijk en in Spanje weer aan te trekken. In maart begon de Belgische uitzendmarkt weer te groeien en in april was er ook in Italië een groei waarneembaar. De Nederlandse uitzendmarkt volgde dus in mei.

Hierbij moet wel opgemerkt worden dat de Nederlandse uitzendmarkt minder last heeft gehad van de crisis dan dat de branche in andere Europese landen had.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer