‘Digitale innovatie kun je ook van buitenaf halen’

0

Met het veelzijdige ATS Cockpit kunnen de intercedenten van uitzendbureau Luba en recruitmentbureau Daaf niet alleen hun werk beter doen, zij krijgen ook altijd de bijbehorende innovaties mee. Dit en meer bespraken directeuren van beide bedrijven én van RecruitNow tijdens een rondetafelgesprek op het FleXevent.  

“Luba koopt via Cockpit van RecruitNow innovatie in”, vertelde Johan Doornenbal, general manager bij uitzendbureau Luba. “Luba bestaat al 53 jaar en is niet per se innovatief. Innovatie kun je gelukkig ook van buitenaf halen en dat doen wij dan ook. De software ondergaat elke twee weken een nieuwe release, waarin onder meer de feedback van nieuwe aangesloten partijen is meegenomen.”

Een intuïtief, logisch en relevant systeem

Cockpit wordt op deze manier voor én door de klant gemaakt, zegt Doornenbal. “Het is zelfs ontstaan naar aanleiding van een vraag van een klant, namelijk wij. RecruitNow verzorgde al langere tijd onze website en campagnes. Er ontstond ook behoefte aan een ATS en het liefst eentje die speciaal voor de uitzendbranche is ontwikkeld. Als antwoord op deze vraag bouwde RecruitNow in 2018 Cockpit. Vervolgens werd de software uitgerold voor andere partijen en wordt het continu doorontwikkeld met de aangesloten partijen. De software is en blijft hierdoor intuïtief, logisch en relevant.”

Mick Knabben: “Nieuwe intercedenten pakken het snel op..”

Recruitmentproces makkelijker

Mick Knabben, directeur van uitzendbureau Daaf en tevens afnemer van de software, werd eerder op een event getriggerd door dergelijke woorden van Doornenbal. Knabben besloot daarom contact te leggen met RecruitNow.

“Na anderhalf jaar gebruik kan ik zeggen: er is geen woord van gelogen.”, aldus Knabben. “Ik heb vaak meegemaakt dat techniek tegen je werkt, maar deze software helpt ons echt. Het geeft inzicht en maakt het recruitmentproces makkelijker. Daarbij pakken nieuwe intercedenten het snel op. Met een inlog en wachtwoord kunnen medewerkers direct aan de slag. De tijd tot een medewerker declarabel wordt, verkort je er enorm mee.”

Bijdrage aan bedrijfsgroei

Paul Wilkens: “We willen bijdragen aan de groei van uitzendbureaus.”

Ook het innovatieve element spreekt Knabben aan. “Alles wordt gebruikt om het product beter te maken. RecruitNow luistert naar feedback en vraagt er zelfs naar. Daarbij is de software alleen bedoeld voor de flexmarkt, waardoor alle doorontwikkelingen relevant zijn voor ons. Wij blijven hier voorlopig dan ook en groeien mee in alle innovaties.”

“Wij zijn trots op samenwerkingen als deze”, reageert Paul Wilkens, commercieel directeur bij RecruitNow. “Door onze werkwijze kunnen wij daadwerkelijk bijdragen aan de groei van uitzendbureaus.”

 Big data en CRM

Wat is de volgende stap qua digitale ontwikkeling in de uitzendbranche? “Big data”, reageert Knabben. “Het verrijken van data gaat belangrijk worden. Het gaat dan niet alleen om het CV en hard skills, maar ook om zoveel mogelijk data daaromheen. Als een klant bepaalde kerncompetenties of werkervaring zoekt, kunnen we hier vervolgens gericht op zoeken. Zo mis je nooit een match.”

Johan Doornenbal: “Innovatie kun je gelukkig ook van buitenaf halen en dat doen we nu ook.”

Voor Luba is CRM (Custom Relationship Management) een volgende uitdaging, zegt Doornenbal. “Wanneer het ATS ook deze routinematige handelingen uit handen neemt, worden onze medewerkers optimaal gefaciliteerd in hun werk. Dit vind ik belangrijk, omdat zij uiteindelijk het verschil maken in ons uitzendbureau. Ik vergelijk het altijd met een Formule 1-auto. De auto kan perfect zijn, maar je moet ook een goede coureur hebben. Datzelfde geldt voor de uitzendbranche. Ieder uitzendbureau kan hetzelfde systeem gebruiken, maar het gaat erom hoe je de dingen doet. De intercedenten maken uiteindelijk hét verschil en bieden daarmee toegevoegde waarde aan onze klanten en kandidaten.”

Minder tijd tussen match en plaatsing

“Dat is het leuke aan intercedentenwerk”, sluit Wilkens af. “Intercedenten zijn begaafd in het leggen van contact met kandidaten en klanten. Zij willen geen administratief systeem dat hindert. Met een centraal systeem als Cockpit halen we die hindernissen weg en verkorten we de tijd tussen match en plaatsing.”

Meer weten? Bekijk het rondetafelgesprek tijdens het Flexevent  met Flexmarkt-hoofdredacteur Wim Davidse, Johan Doornenbal van Luba,, Mick Knabben van Daaf & Paul Wilkens van RecruitNow.

Dit artikel is gesponsord door RecruitNow.

Over Auteur

Reageer