Onderwerp: Flexwerkers

De arbeidsmarkt flexibiliseert en de flexschil bij bedrijven blijft groeien. Dat biedt kansen voor flexondernemers. De arbeidsmarkt is echter ook zeer divers. Er zijn tal van typen flexwerkers, van uitzendkrachten, gedetacheerden tot oproepkrachten. Arbeidsmigranten, arbeidsgehandicapten, 50-plussers, zzp’ers, hoog- en laagopgeleiden – de verschillende doelgroepen vragen allemaal om een eigen marktbenadering. Ook de werving en selectie en behoefte aan opleidingen en ontwikkeling verschilt per doelgroep. Hoe speelt de ondernemer in flex daar optimaal op in? Flexmarkt brengt actuele strategisch en praktische informatie over bemiddeling van flexwerkers.

Artikelen over het onderwerp flexwerkers

Brancheinformatie
Flex-Train

Flex-Train heeft 3 units en daarnaast een onderdeel competence met
daarin trainingen op maat. De units zijn Security, E-learning, Sales en
Competence.

Flexwerkers
Nooit meer blozen

Bloos jij snel in een gesprek? Dat voelt soms heel
gênant. Als je merkt dat je gaat blozen als (je) iemand (jou) te lang aankijkt,
dan kun je dat op de volgende manieren oplossen:

Flexwerkers
Luistertips

Met een actieve luisterhouding kun je hoog scoren. De
opdrachtgever vindt het prettig dat hij alles maar een keer hoeft te vragen. Je
collega’s zijn blij met jouw oprechte aandacht voor vakantieverhalen en nieuwe
winterjassen. En ontevreden uitzendkrachten hebben het gevoel dat er nu echt
iemand is die hun klachten begrijpt.

Flexwerkers
Feedback geven en krijgen

Iedereen heeft behoefte aan waardering en erkenning.
Waardering werkt motiverend. Wijs daarom een uitzendkracht regelmatig op zijn of
haar sterke kanten. Dat heet positieve feedback: je geeft de uitzendkracht
terugkoppeling over zijn prestaties. Andersom zul je ook wel eens complimenten
krijgen van mensen in je omgeving. Hoe ga je daar goed mee
om?