DIRECT Payrolling & Staffing: investeren in marketing loont

0

DIRECT Payrolling & Staffing is met een omzetgroei van 33% de relatief snelste groeier in de Flexmarkt Omzetranglijst Payroll Top-10. De omzetgroei is volgens directeur Edwin Prijden een gevolg van de investeringen in marketing. “Je moet zichtbaar blijven en je propositie duidelijk blijven maken.”

‘Kleurloze markt’

“Wij hebben flink ingezet op marketing en events, en dat heeft zo zijn vruchten afgeworpen. We hebben er sinds begin vorig jaar een paar grote klanten door bijgekregen, die zelf ook fors zijn doorgegroeid.”
Het is een bewuste keuze om onderscheidend te zijn in de markt, licht Prijden toe. “Het valt mij op dat heel veel aanbieders momenteel erg op elkaar lijken. Door de WAB hebben veel aanbieders weliswaar gekozen tussen of payrollen of uitzenden – DIRECT Payrolling & Staffing doet overigens beide (red.) – maar de markt is vrij kleurloos gebleven. Er gebeurt ook relatief weinig op het gebied van marketing. Wij investeren daar bewust wel in. Door de coronamaatregelen kunnen we nu even geen events houden, dus gaan we onze klanten en prospects meer via online kanalen benaderen. Je moet zichtbaar blijven en je propositie duidelijk blijven maken.”

‘Lasten samen dragen’

Dat de coronacrisis ook gevolgen heeft voor DIRECT Payrolling & Staffing is duidelijk, maar die zijn slechts ‘beperkt voelbaar, stelt Prijden. “De intermediairs die wij bedienen zitten vooralsnog niet in de sectoren die hard geraakt worden, zoals de horeca. We zien wel een kleine terugloop in uren en omzet, maar onvoldoende om bijvoorbeeld in aanmerking te komen voor de NOW.”
De klanten die wel getroffen worden, bijvoorbeeld omdat ze geen werk meer hebben voor de flexkrachten, probeert DIRECT Payrolling & Staffing te helpen door een financiële tegemoetkoming te bieden. Prijden: “Natuurlijk drukt dat op onze winstgevendheid, maar wij gaan voor een duurzame relatie met onze klanten. Daarbij past het dat je de lasten van zo’n coronacrisis ook samen draagt.”

Over Auteur

Avatar

Reageer