Voor Yourtomorrow is recruitment als topsport: ‘We hebben de drive om altijd sneller te gaan’

0

Samen kom je verder dan in je eentje. Met die gedachte richtten de oud-klasgenoten Shane Horn en Ronnie Pfeffer vier jaar geleden Yourtomorrow op. Met een enorme winnaarsmentaliteit zijn de eigenaren van het recruitmentbureau voor de logistieke en financiële sector inmiddels in een nieuwe fase beland. Een fase met eigen medewerkers, een nieuw pand en een nieuw ATS. “Als je wilt winnen, moet je er naar leven.”

Vier jaar geleden kwamen de wegen van Pfeffer en Horn weer samen, nadat ze vroeger bij elkaar op school zaten. Er was contact; het klikte nog steeds. Met allebei een eigen onderneming besloten ze hun krachten te bundelen in Yourtomorrow. “Samen kunnen we de markt beter bedienen”, aldus Pfeffer over die stap.

Met een achtergrond in sales en recruitment van Pfeffer en een achtergrond in logistiek en sales van Horn, vullen ze elkaar goed aan. “Shane is vooral bezig met het positioneren en uitbouwen van Yourtomorrow, ik zit vooral in de operatie”, vertelt Pfeffer. “Maar eigenlijk doen we alles samen.” Horn: “Het is erg fijn om zaken te delen met iemand met wie je goed kunt opschieten. Iemand die anders tegen dingen aankijkt, waardoor we samen verder komen.”

Als je wilt winnen, moet je er naar leven

Competitie op een gezonde manier

Op een gezonde manier is er ook een soort competitie tussen de eigenaren, aldus Pfeffer. “We hebben beide een achtergrond in topsport. We weten hoe we met tegenslagen moeten omgaan en successen moeten vieren. We houden elkaar scherp, want wat wij doen bij Yourtomorrow is ook topsport. In een schaarse arbeidsmarkt is goed personeel moeilijk te vinden en bovendien is er veel concurrentie. Dan is het van belang om snel te handelen en te weten waar je het over hebt. Maar ook dat je goed voor jezelf zorgt buiten werktijden om. Door vitaal en positief te zijn. Als je wilt winnen, moet je er naar leven.”

Shane Horn: “Op de werkvloer zie je pas écht goed hoe mensen functioneren.”

Yourtomorrow haalt de juiste kennis in huis

Yourtomorrow is voornamelijk actief in Rotterdam en Amsterdam, vanwege de logistieke sector waar het bedrijf zich vanaf het begin in specialiseerde. Horn: “Vervolgens kregen we ook veel vraag naar recruitment voor de financiële sector. Daar zijn we dit jaar mee gestart. We hebben een financieel specialist aangetrokken, want als je zo’n stap neemt moet je inhoudelijk wel over de juiste kennis beschikken.”

Logistiek en finance vergen elk hun eigen aanpak, zegt Horn. “De logistiek is wat directer en losser van aard, finance is zakelijker.” Pfeffer: “Een ander verschil is dat financials vaak beschikbaar zijn voor interim-opdrachten en freelance werk, terwijl werkzoekenden in de logistieke sector vaak op zoek zijn naar een vast dienstverband.”

Inspireren van medewerkers

Nu Yourtomorrow vier jaar bestaat, heeft de fase van opschalen zich aangediend. En dat is niet altijd makkelijk, vertelt Pfeffer. “Als je groeit, word je verantwoordelijk voor meer personeel. Zie het als een etentje waar je mensen voor uitnodigt. Met één gast is het nog te overzien wat je op tafel zet, maar bij meer mensen moet je rekening houden met ieders voorkeuren en belangen.”

Horn: “We waren de eerste jaren met z’n tweeën, nu vormen we een team van zes mensen. Dan komen er facetten als leidinggeven en het inspireren van medewerkers aan te pas. Daar moet je een weg in bewandelen en een juiste mix in vinden. Je krijgt als werkgever met verschillende persoonlijkheden en een bepaalde dynamiek op de werkvloer te maken. Eigenlijk ervaren wij nu zelf wat onze opdrachtgevers ook ervaren. Dat is alleen maar goed en leuk om mee te maken. Wij screenen kandidaten zo goed mogelijk aan de voorkant, laten niets aan het toeval over. Maar op de werkvloer zie je pas écht goed hoe mensen functioneren.”

‘Diepgaand in gesprek met kandidaten’

De aanpak van Yourtomorrow is er op gericht om een snelle, maar ook grondige vertaalslag te maken van de wensen van klanten naar wat het bedrijf daarin kan betekenen. “We weten precies wat er verwacht wordt van een kandidaat”, aldus Pfeffer. “Daartoe gaan we langs bij de klant en inventariseren we wat ze zoeken, ook qua persoonlijkheid.” Horn: “Ons voordeel is dat we zelf een achtergrond hebben in logistiek en ook voor finance iemand met kennis van zaken in huis hebben. Waar recruiters bij grote bureaus vaak geen kaas van de materie hebben gegeten, kunnen wij diepgaand in gesprek met kandidaten.”

We hebben de drive om altijd sneller te gaan, want er zit naar onze mening nog veel rek in de markt

‘Goede technologie is onmisbaar voor ons’

Daarnaast heeft Yourtomorrow sinds dit jaar nog een andere troef in handen om snelle en goede matches te maken tussen werkgevers en kandidaten. “We hebben met Cockpit, het ATS van RecruitNow, een systeem gevonden dat als spil in onze organisatie fungeert”, vertelt Pfeffer. “Het geeft structuur aan werknemers, taken zijn door iedereen op te pakken en door de ‘look and feel’ is het systeem heel makkelijk in gebruik. Door verschillende koppelingen is het hele recruitmentproces bovendien inzichtelijk voor ons.”

Ronnie Pfeffer: “Het hele recruitmentproces is inzichtelijk voor ons.”

“We zijn er hartstikke blij mee”, gaat Pfeffer verder. “Cockpit is het eerste dat wordt opgestart op kantoor. Je ziet overzichtelijk wat er vandaag te gebeuren staat en wat we moeten doen. Dat maakt het werk wel zo efficiënt. Goede technologie is onmisbaar voor bedrijven als de onze, al maken mensen uiteindelijk het verschil.” Horn: “De suggesties die Cockpit geeft leiden vaak tot matches. En als dat niet het geval is, kunnen de suggesties je wel aan het denken zetten. Het is hartstikke fijn dat je mogelijkheden ziet waaraan je zelf in eerste instantie niet denkt.”

‘Drive om altijd sneller te gaan’

Voor de groei van Yourtomorrow staan Pfeffer en Horn de mogelijkheden helder voor ogen. “Begin dit jaar zijn we naar een pand in Rotterdam verhuisd. Op korte termijn willen we graag ook een locatie in Amsterdam”, zegt Horn. “Daar zitten veel van onze klanten, dus dat zou een logische eerstvolgende stap zijn. We hebben de drive om altijd sneller te gaan, want er zit naar onze mening nog veel rek in de markt.”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met RecruitNow.

 

Over Auteur

Reageer