WesselCoenen stopt bemiddeling werklozen

4

WesselCoenen, adviseur in werving en selectie en executive search, stopt met de bemiddeling van werklozen.

Dat heeft het bedrijf dinsdag bekend gemaakt.

Eén van de redenen om te stoppen met de bemiddeling van werkloze kandidaten is dat het bedrijf vindt dat een executive search bureau actief kandidaten moet lokaliseren, benaderen en selecteren. “Wij omschrijven dat als vissen uit een snelstromende rivier in plaats van hengelen uit een stilstaande vijver. Wij vinden dat als je zegt search te doen, je kandidaten echt moet ‘hunten’ en niet uit de bak moet halen.” WesselCoenen doet dan ook niets met CV’s van mensen wiens meest recente dienstverband geëindigd is.

Daarnaast vormt volgens WesselCoenen een executive search bureau een blokkade tussen werkzoekenden en de arbeidsmarkt, omdat hun CV duur wordt door de fees die bureaus in rekening brengen aan bedrijven als zij iemand aannemen. Bovendien worden baanzoekende kandidaten inactief, wanneer zij hun CV hebben ingeleverd bij een search bureau, aldus WesselCoenen.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

4 reacties

  1. Peter van Beelen op

    Hoe stigmatiserend wil je zijn? “Kandidaten worden inactief”. Na dumping door werkgever ben je “dus” ineens lui? Of gaat WC (mooie afkorting trouwens) alleen voor de snelle omzet? Is bemiddelen te veel werk voor de tere recruiterziel?

  2. Wat kortzichtig, wij zoeken en vinden de meest geschikte kandidaat voor de job en introduceren die bij onze opdrachtgevers.
    Dus op voorhand een aantal kandidaten afwijzen is misschien wel een beetje..hoe omschreef Maxima het ook weer?

    Rob Berbers FaseVijf

  3. Raoul | Payper op

    @Rob …een beetje dom! hahaha

    De redenatie van WC is vanuit prijs/tarief. Met ‘CV’s uit stilstaand water’ is WC te duur ‘. Een oprechte bekentenis welliswaar. Keuze voor prijspropositie i.p.v. kwaliteit van de kandidaat, eens kijken hoe lang dit houdbaar is.

  4. Marnix Lamberts (Partner WesselCoenen) op

    Wat opvalt dat lezers van dit bericht zich concentreren op eerste deel van bericht en WesselCoenen. Dit terwijl bericht waardevolle adviezen voor personen op zoek naar nieuwe baan bevat.

    Gaat niet om of WesselCoenen duur is – gaat om toegevoegde waarde en leveren van service die waarde toevoegt. Dat doen we en zijn daarmee nooit te duur.

Reageer