Nieuwe tool monitort social media

0

Bedrijven die graag op de hoogte blijven van wat er op het web over ze wordt geschreven, kunnen zich nu een hoop moeite besparen. Eind augustus werd een nieuwe tool gelanceerd, die social media monitort: Coosto.

Naast de nodige zoek- en filtermogelijkheden, biedt de dienst ook automatische sentimentsanalyse van de gevonden berichten. Niet alleen actuele berichten kunnen worden bekeken, de tool biedt tevens de mogelijkheid om terug te kijken in de tijd.

Sentimentsanalyse
Frank Scheelen, directeur onderzoek en ontwikkeling van Coosto: ‘We hebben ruim twee jaar aan Coosto ontwikkeld. Daarbij hebben we ons niet alleen op de taaltechnologische aspecten zoals sentimentsanalyse geconcentreerd, maar ook op typische internetaspecten zoals gewogen linkstructuren. We zijn zeer enthousiast dat we nu eindelijk "naar buiten" kunnen, maar we realiseren ons dat dit pas het begin is. We zullen dan ook niet stoppen met het verbeteren van het bestaande platform en het ontwikkelen van nieuwe toepassingen voor Coosto.’

Ruim 250.000 bronnen
Coosto monitort social media waaronder Twitter, blogs, fora en Hyves. Meer dan 250.000 bronnen worden dagelijks bezocht en geïndexeerd. De nieuwe tool beschikt over een krachtige zoekmachine, waarmee men precies kan aangeven wat gezocht moet worden. Zo krijgt men snel een overzichtelijk antwoord op de vragen: wie, wat, waar, wanneer en hoe? De resultaten waarop Coosto zich baseert zijn altijd voor nadere inspectie en interpretatie beschikbaar.

Diepteonderzoek
Coosto is vernoemd naar de Franse diepzeeonderzoeker Jacques Cousteau. Net als Jacques Cousteau duikt Coosto in de diepte om zoveel mogelijk te ontdekken. Alleen is het medium van Coosto niet de diepzee, maar het (sociale) web.

Kijk voor een uitgebreide review van Coosto op RecTec.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer