‘Uitzendbranche moet mensen activeren en ontwikkelen’

0

Voor de komende jaren ziet de ABU een nieuwe rol voor de uitzendbranche weggelegd. De branche moet mensen gaan activeren en ontwikkelen.

Dit stelt ABU-directeur Aart van der Gaag.

Van der Gaag geeft aan dat de ABU altijd een lobby- en serviceorganisatie zal blijven. Zo is voor het komende jaar het plan over de loondoorbetaling van twee weken bij zieke uitzendkrachten een belangrijk thema. Maar door de veranderende arbeidsmarkt, waarbij we straks te maken krijgen met grote tekorten, moet de uitzendbranche ook nieuwe wegen in slaan.

‘Er ontstaan grote tekorten op de arbeidsmarkt. Tegelijkertijd staan er 1,5 miljoen mensen langs de kant. Onze branche kan een grote rol spelen bij het activeren en ontwikkelen van mensen,’ aldus Van der Gaag. ‘Dat is de grootste uitdaging voor de komende tien jaar.’

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer