Staffyou heeft een investering van ruim € 1 miljoen aan groeikapitaal verkregen van de Euro-Rijn Group. Staffyou is een hybride, digitaal uitzendplatform voor bijbanen voor studenten. De ambities van de startup zijn groot. “Binnen vijf jaar moet Staffyou een internationale speler zijn.”
Met de kapitaalinjectie verkrijgt Euro-Rijn Group een minderheidsbelang in Staffyou.
In dienst of freelance
Staffyou is een digitaal uitzendplatform waar opdrachtgevers in de horeca, retail en logistiek 24/7 flexibel personeel kunnen inhuren op basis van profielen met reviews. Het personeel, voornamelijk studenten, bepalen zelf waar en wanneer zij werken en kunnen direct schakelen met opdrachtgevers. De medewerkers zijn in dienst of werken freelance. Daarmee is Staffyou een van de weinige hybride platforms.
Digitalisering uitzendbranche
Ruben Donker, Chief Technology Officer van Staffyou: “We zien steeds meer bedrijven in de uitzendbranche die met een zelfontwikkeld platform werken. Wij denken dat in de nabije toekomst de markt geheel uit softwarebedrijven bestaat die personeel leveren in plaats van uitzendbureaus die een standaard softwarepakket gebruiken.”
In-persoon sollicitatiegesprek
Staffyou zegt zich van andere uitzendplatforms te onderscheiden door de sterke focus op de selectie van kandidaten, de uitgebreide screening en een in-persoon sollicitatiegesprek op het kantoor van Staffyou.
(Inter-)nationale uitbreiding
Staffyou is in 2016 opgericht door Pavle Beslic in Rotterdam. Het bedrijf is met name actief in de horeca, retail en logistiek. Tussen 2017 naar 2019 is Staffyou gegroeid met 500%. In 2019 was het bedrijf winstgevend. Staffyou is momenteel actief in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Founder en CEO, Pavle Beslic van Staffyou: “De komende jaren staat nationale uitbreiding op de agenda. Binnen vijf jaar moet Staffyou een internationale speler zijn. Ook blijven we onze SAAS-tak door ontwikkelen. Wij gaan ons komend jaar ook verdiepen in mogelijke overnames van interessante uitzendpartijen.”
Bron: Staffyou
Meer over de invloed van platformisering op de uitzendmarkt: