
Een op de vier Nederlanders is een ‘sollicitatieshopper’
Ruim een kwart van de Nederlandse werknemers (26 procent) geeft wel eens toe te solliciteren om hun eigen marktwaarde te…
Meest recente artikelen

De samenstelling van de jury van de Uitzendondernemer van het Jaar Award is bekend. Met deze nieuwe award willen de organiserende partners ABN AMRO, Flexmarkt en WePayPeople het ondernemerschap in de flexbranche helpen ontwikkelen. De uitzendondernemingen die het best presteren en zich het best hebben ontwikkeld in hun marktgebied maken kans op een van de drie awards.

Het zelf kunnen indelen van flexibele werkuren en de mogelijkheid om voor een deel thuis te werken speelt bij millennials een grote rol bij de keuze van de werkgever. Werkgevers die op die wensen inspelen maken meer kans op het binnenhalen van jonge, gemotiveerde werknemers.

Bluffen tijdens het netwerken, zichzelf wat beter voordoen, is populair onder dertigers. 34% van de ondervraagden geeft aan dit wel eens te doen, in tegenstelling tot 40-49 jarigen (16%).

De loonkosten per gewerkt uur van werknemers zijn met 0,6 procent gestegen in 2015. Dit is de kleinste stijging sinds 1996. In enkele bedrijfstakken zijn de loonkosten zelfs gedaald. De loonkostenstijging bleef vorig jaar vooral beperkt door lagere werkgeverspremies voor pensioen.