Gouden Cursor 2011: winnaar beste recruitmentsite bekend

0

De recruitmentsite Werkenbijpwc.nl is door de vakjury van de Gouden Cursor uitgeroepen tot beste recruitmentsite van Nederland 2011, gevolgd door de recruitmentsites van De Brauw en Deloitte.

Ook de Gouden PublieksCursor, de publieksprijs voor de meest aansprekende recruitmentsite, is naar PwC gegaan. De tweede en derde plaats voor de publieksprijs zijn respectievelijk voor de ‘Werken bij’ site van de Koninklijke Landmacht en Ricoh. De prijzen zijn vandaag voor de zevende keer uitgereikt op het relatie event van Intelligence Group en Campaign Group "8 jaar Dynamiek op de Arbeidsmarkt" op de Erasmus Universiteit Rotterdam.

56 aspecten bekeken
Uit de Nationale Monitor van de Beste Recruitmentsites zijn 25 recruitmentsites doorgegaan naar de vakjury voor een nadere kritische beoordeling. In de Monitor zijn de sites onder de loep genomen voor wat betreft 56 aspecten die betrekking hebben op het beeld dat de organisatie schetst van zichzelf als werkgever, inzicht in loopbaanmogelijkheden, de vindbaarheid en presentatie van vacatures, toegankelijkheid, vindbaarheid van de site, sollicitatiemogelijkheden en ‘candidate experience’.

Vriendelijk en persoonlijk
Na de beoordeling heeft de vakjury de recruitmentsite van PwC www.werkenbijpwc.nl gekozen als de zevende winnaar van de Gouden Cursor. De jury was aangenaam verrast door de vriendelijke en persoonlijke uitstraling van de site, die veelal in schril contrast staat met het kille karakter van grote accountantskantoren.

Social media
Een andere belangrijke opmerking van de jury was dat bij PwC ‘social’ echt wordt begrepen, door het gebruik en de integratie van social media. "PwC heeft duidelijk een keuze gemaakt in de informatie hiërarchie. Ondanks dat zij zowel qua content als functioneel gezien heel compleet is, blijft de site overzichtelijk. Het is duidelijk op welke doelgroep zij zich richt en brengt op verschillende manieren een PwC experience over", aldus de vakjury.

Tweede prijs
De tweede prijs ging naar de recruitmentsite van De Brauw www.werkenbijdebrauw.nl, waar de vakjury enthousiast was over het sterke zelfselecterende karakter van de site, waarbij ze heel doelgroepgericht te werk gaan en alleen bepaalde (en de juiste) mensen aanspreken. Tevens werd het door de vakjury gewaardeerd dat met alles in de site wordt gezegd: ‘Dit zijn wij’.

Derde prijs
De derde prijs ging naar de recruitmentsite van Deloitte www.werkenbijdeloitte.nl. Hier beoordeelde de vakjury de integratie van social media, de toegankelijkheid en bovenal compleetheid van de site als zeer positief. Dat de recruitmentsite van PwC uiteindelijk gekozen is als de winnaar komt volgens de vakjury door de aanwezigheid van zowel mooi, persoonlijk design als goede scores op proces en techniek.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer