Meer sollicitaties via mobiel in 2017

0

Monsterboard verwacht dat solliciteren via mobiele apparaten toeneemt in 2017. Monsterboard schetst hierbij vijf trends in recruitment voor het komend jaar.

De achterliggende reden voor de verwacht groei van mobiel solliciteren is dat millennials (18-35 jarigen) over een paar jaar het grootste deel van de werkende beroepsbevolking vormen en zij doen steeds meer op hun mobiele telefoon; van bankieren en shoppen tot aan daten en zelfs solliciteren. Dit vraagt om aanpassingen in branding en werving door werkgevers. Als je hier als bedrijf nog niet voldoende op inspeelt, loop je het risico dat je talent misloopt, zo stelt Monsterboard.

Online presentatie

Gian Zandonà, managing director Monsterboard: ‘Het is voor werkgevers daarom van groot belang dat zij zichzelf online goed presenteren en dat kandidaten meteen kunnen zien wat je als werkgever te bieden hebt. Je moet meebewegen met de markt waarin mobiel verkeer steeds meer de norm wordt, je werken bij-site optimaliseren voor mobiel en zichtbaar zijn op de platforms die jouw doelgroep dagelijks bezoekt. Zonder gedoe solliciteren via mobiel is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen niet direct weer afhaken.’
Zandonà: ‘Werkgevers die kandidaten bereiken daar waar ze hun online leven zich afspeelt en barrières om mobiel te solliciteren wegnemen, gaan het verschilmaken. Een trend die je als werkgever alleen maar kunt omarmen om op te vallen bij de millennial-generatie en ze voor je te winnen. Zo verschuift de rol van de recruiter steeds meer naar die van een recruitment marketeer.’

5 trends in recruitment in 2017:

Monsterboard schetst 5 trends voor het komend jaar:

  1. millennial-generatie dwingt werkgever om nog meer van zichzelf te laten zien online
  2. mobiel solliciteren wordt makkelijker en gangbaarder voor kandidaten en werkgevers
  3. employer branding wordt onmisbaar onderdeel van de recruitmentstrategie
  4. programmatic advertising verovert de recruitment markt en helpt werkgevers om talent te bereiken waar het zich ook maar bevindt
  5. de rol van de recruiter verschuift steeds meer naar die van recruitment marketeer

Mobile first strategie

Monsterboard heeft naar eigen zeggen afgelopen jaar volop ingezet op online recruitment oplossingen zoals programmatic (mobile) advertising en social job advertising op Facebook en Twitter. In 2017 rolt Monsterboard deze mobile first strategie verder uit; in het eerste kwartaal van 2017 volgen belangrijke innovaties op het gebied van mobiel solliciteren, zo kondigt Monsterboard aan. Monsterboard belooft met een nieuwe technologie te komen die het solliciteren via mobiel veel gemakkelijker maakt voor werkzoekenden en werkgevers.

Bron: Monsterboard

Futureproof recruitment
Hoe toekomstbestendig is jouw recruitmentstrategie? Wil jij op de hoogte blijven van trends in employer branding en candidate experience? Bezoek Futureproof recruitment, hét event waar jij als recruiter alle nieuwe en vooruitstrevende recruitmenttechnologieën en -oplossingen leert kennen. Met inspirerende keynotes, verdiepende workshops, speeddates en praktijkvoorbeelden ben je in één dag up to date. Kom naar het event Futureproof recruitment op 30 maart in Utrecht.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer