(GASTBLOG) Efficiëntere HR-processen door digitaal ondertekenen

0

Het omslachtige ondertekenproces bij documenten als arbeidscontracten, model opgaaf loonheffing en inleenovereenkomsten wordt door veel organisaties in de HR-sector als inefficiënt beschouwd. Ook het fysiek identificeren van een persoon kan een stuk efficiënter. Alle processen kunnen nu digitaal én conform de NEN 4400 normen waar u aan moet voldoen.

De human-resourcemarkt verbetert haar digitale proces continue om arbeidskrachten snel en flexibel te werk te stellen. Veel van de processen voor tewerkstelling van nieuwe medewerkers zijn al gedigitaliseerd, zoals online sollicitaties, loonstroken en indienen gewerkte uren. Toch zijn er nog een aantal processen die een volledig digitaal proces in de weg staan. Zo worden arbeidscontracten nog veelal op papier voorzien van de natte handtekening en is er de verplichting voor fysieke identiteitsvaststelling, zoals beschreven in NEN 4400. Ook deze processen kunnen tegenwoordig digitaal.

Met ondertekenen.nl lopen wij altijd voorop om de bewijskracht van de digitale handtekening nog sterker te maken. iDIN is een nieuwe dienst van banken waarmee consumenten zich bij andere organisaties online kunnen identificeren, met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank. Met iDIN kan een klant zijn identiteit online bevestigen omdat hij zich bij het openen van een bankrekening al heeft gelegitimeerd. Alle banken doen mee, dus er is direct een landelijke dekking van een betrouwbare digitale identiteit voor de consument. Op basis van onze kennis en ervaring rondom digitale identiteit en ondertekenen zijn wij door de banken geselecteerd om mee te doen in de pilot. Inmiddels worden bij Ondertekenen.nl de eerste ondertekeningen met een identiteitsbevestiging van iDIN gezet.

Het gebruik van iDIN als identificatiemethode bij ons ondertekenproces biedt nieuwe mogelijkheden. Niet alleen verbetert het de bewijskracht, ook eventuele aanvullende verplichtingen in je proces voor identiteitsvaststelling zijn hierdoor niet meer nodig. De fysieke identiteitsvaststelling of het uploaden van een kopie legitimatie behoort hiermee tot de verleden tijd. Alles direct in één proces afgehandeld met Ondertekenen.nl

Wilt u meegaan in deze ontwikkeling in de HR sector of bent u benieuwd naar de andere mogelijkheden die Ondertekenen.nl te bieden heeft voor uw organisatie? Bekijk dan de pagina van de HR sector op Ondertekenen.nl. U kunt ons ook bereiken via 023-7370046.

Dit is een blogpost van Ondertekenen.nl

 

 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer