Belgische Trixxo breidt verder uit in Nederland

0

Trixxo, een snelgroeiend Belgisch uitzendbureau, krijgt steeds meer voet aan de grond in Nederland. Door overnames heeft Trixxo inmiddels kantoren in Geleen, Goes en Rotterdam en sinds afgelopen maand is daar een vestiging in Eindhoven bijgekomen.

“Met name in de bouw zien we dat er heel wat moeilijk vervulbare vacatures zijn in de regio Eindhoven. Met onze kennis van zaken op dit terrein kunnen we het verschil maken”, zegt CEO Frank Vliegen van Trixxo over de beslissing op een kantoor in Eindhove te openen.

Groei Trixxo

Sinds 2006 bouwt ondernemer Luc Jeurissen aan het succesverhaal van de Trixxo-groep. Na tal van overnames groeide het bedrijf onder Trixxo Home uit tot het grootste poetshulpbedrijf van België. Vijf jaar geleden zag Trixxo, de uitzendtak van het bedrijf, het licht en ondertussen groeide ook deze poot van het bedrijf uit tot een sterke speler in de uitzendsector, met kantoren in heel Vlaanderen en Nederland. Trixxo is gespecialiseerd in tijdelijk werk voor technische profielen in de industrie, callcenters en bouw. Naast de uitzendtak is Trixxo (via dochterbedrijf Staffing Professionals) ook actief als headhunter.

Uitbreiding naar Nederland

Trixxo is hard op weg om marktaandeel te veroveren op de Nederlandse uitzendmarkt. Door overnames heeft Trixxo inmiddels kantoren in Geleen, Rotterdam en Goes, waar het eind vorig jaar Uitzendbureau LevelPlus overnam. En sinds afgelopen maand is daar dus een vestiging in Eindhoven bijgekomen.

Moeilijk vervulbare beroepen

Volgens Vliegen ligt er een interessante uitdaging op de Nederlandse arbeidsmarkt, vooral waar het gaat om moeilijk vervulbare beroepen. “Sommige medewerkers houden zich zelfs uitsluitend bezig met het werven van deze profielen. We organiseren bijvoorbeeld opleidingen in de bouw en sales om potentiële kandidaten gratis te herscholen of bij te scholen. Als we vandaag zien dat de lijst met moeilijk vervulbare beroepen in Nederland al is aangegroeid tot 140, dan is het maar logisch dat we als uitzendsector hierin onze verantwoordelijkheid nemen. De sector (..) vormt een waardevol aanvullend kanaal om werkgevers en werknemers in moeilijk vervulbare beroepen dichter bij elkaar te brengen.”

Uitzendkrachten in Maserati van de zaak

De krapte op de arbeidsmarkt is groot en dat beseft ook uitzendbedrijf TRIXXO. Daarom moeten werkgevers creatiever worden om de juiste mensen te vinden. Met de actie ‘Werken Loont’ beloont TRIXXO de nieuwe werknemers van zijn klanten in de hoop zo meer personen over de streep te trekken. Eén van de populaire onderdelen van de actie is het weekendje ‘Rijden met de TRIXXO Maserati’. Ook in 2020 krijgen de trouwste uitzendkrachten weer de kans om een weekend met de auto van TRIXXO te cruisen. Vliegen: “We zien dat deze aanpak duidelijk aanslaat bij profielen uit moeilijk vervulbare beroepen.”

Bron: Trixxo

Lees ook: Uitzendbureau LevelPlus overgenomen door Belgische Trixxo

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer