Scale-up Stone: ‘Het goed vertellen van ons verhaal verbindt’

0

Detacheerder Stone – actief in finance, IT, tech, HR en consulting – behaalde vorig jaar 60% omzetgroei. ‘Rustig doorgroeien’ en de scale-up klaar maken voor een spurt in 2024, dat is het plan van directeur Peter Caljé. “De menselijke maat vind ik belangrijk. De tent moet wel blijven bruisen.”

De ambitie van Stone is om op 1 januari 2025 60 miljoen euro omzet te draaien en ruim 500 mensen aan het werk te hebben, vertelde directeur Peter Caljé vorig jaar. Gevraagd hoe de groei zich ontwikkelt, blijkt Stone keurig op schema te liggen. “In 2021 draaiden we 23 miljoen euro omzet en in 2022 zijn we gegroeid naar 37 miljoen”, vertelt Caljé. Voor 2023 is het plan om ‘rustig door te groeien’ naar een omzet van 46 miljoen euro, en Stone klaar te maken voor een spurt in 2024 naar zestig miljoen euro.

Marketing

Caljé benoemt als constanten in deze groei een sterke cultuur (‘samen’) een duidelijk doel voor de toekomst, goede mensen en heldere en eenduidige processen. Een verbindende bouwsteen in Stones groeiplannen is marketing, vertelt Caljé: “Het goed vertellen van ons verhaal verbindt, intern en extern. Maar het is ook gewoon keiharde data en vanuit die data heel gericht én persoonlijk communiceren met de doelgroepen waarmee we verbonden willen zijn.” Stone heeft zich doelen gesteld wat betreft het aantal bezoekers, volgers en interacties. En bindt mensen met aantrekkelijke inhoud en evenementen. “Wij volgen de laatste trends in marketing en passen deze doelgericht toe in onze communicatie met de markt. Vaak eerst met hulp van externe partijen en als wij het kunstje hebben afgekeken gaan wij het zelf doen. Dit geeft steeds weer een grote kwaliteitsimpuls.”

HR-management

Een vernieuwing van een andere orde was de invulling van de HR-functie in het binnen Stone. “Die hadden we nog niet echt”, geeft Caljé aan. “En dat is met een kleine 400 medewerkers best wel bijzonder. We hebben nu een HR-manager die verantwoordelijk is voor het recruimentteam, dus werving ten behoeve van opdrachten, maar ook voor werving van eigen mensen. Zij ondersteunt de directie en het managementteam in het verder vormgeven en uitvoeren van HR-prioriteiten.”
Caljé: “We waren het er allemaal over eens dat het tijd was geworden om deze functie te gaan invullen. Binnen een paar jaar zouden we te groot geworden zijn, en als je het dan alsnog moet organiseren loop je achter de feiten aan.”

We eten allemaal met mes en vork, maar hebben ook een Rotterdams rauw randje.

Goed groeien

Directeur Caljé draagt nu stap voor stap de dagelijkse leiding over aan collega’s die dichter op de operatie staan, zoals een operationeel directeur, de genoemde HR-manager en een financieel directeur.

Klik hier om het hele artikel te lezen..

 

Dit artikel, geschreven door Guido de Kanter, wordt tevens gepubliceerd in de maart-editie 2023 van Flexmarkt. Flexmarkt magazine, die ook digitaal beschikbaar is voor abonnees van Flexmarkt pro.

Met Flexmarkt pro heb je exclusief toegang tot:
✅ verdiepende en analyserende artikelen
✅ de verzuim- en transitietool
✅ handige voorbeelddocumenten, zoals de oproep – en vaststellingsovereenkomst
✅ antwoord op tientallen juridische flexvragen
✅ Flexmarkt magazine: het laatste nummer en archief
Waar nodig is deze informatie juridisch getoetst door onze arbeidsrechtadvocaten.

Abonneer je hier op Flexmarkt Pro 

 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer