Specialiseren als uitzendbureau

0

Vaak wordt als tip gegeven dat je je als uitzendondernemer moet specialiseren en er goed aan doet om een niche te kiezen. Waarom eigenlijk?

In Nederland zijn er duizenden uitzendbureaus. Om ervoor te zorgen dat inleners voor jouw organisatie kiezen, is het belangrijk om op te vallen. Dit doe je door herkenbaar te zijn voor de buitenwereld. En herkenbaar wordt je door je te specialiseren in iets waar je écht goed in bent. Dit kan specialisaties zijn in een bepaalde branche, maar ook specialisatie op bijvoorbeeld functieniveau. Zo word je binnen de markt herkend als expert op dat gebied.

Als je niet voor specialisatie kiest, zullen potentiële opdrachtgevers vooral naar je tarieven kijken. Dan zal je, om marktaandeel op te bouwen, meteen op prijs moeten gaan concurreren. Vanaf je start heb je dan dus lage marges en kun je je nauwelijks veel investeringen veroorloven. De ervaring leert dat de kans dan klein is dat je bureau een lang leven beschoren is.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer