YoungCapital start met virtuele onboarding voor uitzendkrachten

0

Sinds deze week worden nieuwe uitzendkrachten YoungCapital ingewerkt door een virtuele collega, genaamd Job.

Het gepersonaliseerde onboarding-traject is in samenwerking met digital learning bureau TinQwise speciaal ontwikkeld voor de candidate journey van de uitzendkrachten. Voor de interne medewerkers van YoungCapital is er een eigen tool. Deze is al sinds 1 oktober live.

Blended learning

Elke maand gaan er zo’n 5.000 nieuwe uitzendkrachten voor YoungCapital aan de slag. Daarnaast starten er bij YoungCapital zelf ook 50 nieuwe collega’s per maand. “Dit vereist een soepel onboarding-traject dat afgestemd is op beide journeys”, zegt Thijs van Wersch, trainer en coach bij YoungCapital. “Alleen klassikaal trainen past niet meer bij ons. Daarom zetten we nu in op een blended learning-strategie: een combinatie van online leren en klassikaal trainen.”
Joost Uitdewilligen, creatief directeur van TinQwise: “Bij YoungCapital werken digital natives, ambitieuze mensen die alles digitaal doen en houden van kort en bondig communiceren. Zo bedachten we de virtuele collega Job.”

Hoe werkt het?

Al vóór je eerste werkdag kom je in contact met Job via je telefoon. Job feliciteert je met je nieuwe baan, stelt via chat vragen waar je op kunt antwoorden en deelt video’s met informatie over allerlei praktische zaken. Job stuurt je ook zogeheten ‘quick bites’: korte stukjes informatie per thema. Die kun je meteen doornemen, of je zet ze op je ‘to-dolijst’ om later door te nemen.
Uitdewilligen: “De kracht van Job zit ‘m in de beleving. Job is alsof je chat met een collega of recruiter. Waar andere onboarding programma’s grotere stukken informatie pushen, heb je met Job juist een aantal gesprekken om je te onboarden: short & snappy. Job is altijd bereikbaar, hij zit in je broekzak en jij bepaalt wanneer je leert. De dialoog in combinatie met onze sociale technologie zorgt ervoor dat je wordt meegezogen in het gesprek.”

Onboarding programma

Ineke Kooistra, CEO van YoungCapital: “De livegang van ons onboarding programma voor kandidaten is een mijlpaal binnen onze organisatie. Veel van onze jonge kandidaten betreden voor het eerst de arbeidsmarkt. Er komt dan zoveel op je af. Het is daarom van belang ze zich meteen op hun gemak te laten voelen en op het juiste moment van de juiste informatie te voorzien. Met Job maken we dit hele proces een stuk overzichtelijker en hopelijk ook leuker. Daarnaast maakt Job het werk van onze recruiters makkelijker, zo blijft er meer tijd over voor persoonlijk contact.”

Bron: YoungCapital

Lees ook: Onboarding: 10 inspirerende best practices (PW.)

 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer