Terugloop personeelsadvertenties stagneert

0

Bedrijven waren het afgelopen kwartaal iets minder terughoudend met het plaatsen van personeeladvertenties.

Sinds 2008 is er sprake van een steeds sterkere afname van het aantal personeeladvertenties in kranten, vakbladen en op websites. De laatste drie maanden is deze daling iets teruggelopen, blijkt uit een onderzoek dat marktonderzoeksbureau Nielsen maandag presenteerde.

In het eerste kwartaal van dit jaar telde het onderzoeksbureau 143.000 advertenties. Ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder betekent dat een daling van ruim 36 procent. Waar de daling in het eerste kwartaal van 2009 per maand nog toenam, laten de eerste drie maanden van 2010 een afname van de daling zien.

Van de 143.000 advertenties was het gros op internet geplaatst (130.000). Achtduizend personeelsadvertenties stonden in de dagbladen en ruim vierduizend in vakbladen.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer