Belgische uitzendmarkt groeit met dubbele cijfers

0

De Belgische uitzendmarkt groeide in juli met dubbele cijfers ten opzichte van het voorgaande jaar. Ten opzichte van de vorige maand was de groei bescheiden.

In de maand juli groeide het aantal uren met 16,6 procent ten opzichte van juli 2009. Ten opzichte van juni 2010 was de groei met 1,75 procent bescheiden, maar wel degelijk aanwezig. Dat blijkt uit cijfers van Federgon, de Belgische brancheorganisatie voor uitzenders.

De productie, of het "arbeiderssegment" in Federgon-termen, is de motor achter de groei. Daar nam het aantal uren ten opzichte van een jaar eerder met maar liefst 26,1 procent toe. Het "bediendesegment" nam in dezelfde periode met 5,9 procent toe. Ook maand op maand groeit het arbeiderssegment harder dan de kantoorbanen. Respectievelijk groeide het aantal uren met 2,1 procent en 1,25 procent.

Studenten profiteerden van de aantrekkende markt in de zomermaand: hun aantal steeg in vergelijking met een jaar eerder met 11,5 procent naar in totaal 31,5 duizend "jobstudenten".

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer