Recruitment Backoffice: ´Ons doel is uitzendondernemers optimaal te faciliteren´

0

Plezier in je werk begint met in je kracht staan, vindt Richard Philips, oprichter en directeur van Recruitment Backoffice. “Backofficedienstverlening heeft primair als doel om intermediairs van arbeid zodanig te faciliteren dat zij met plezier hun werk kunnen doen en zich volledig kunnen focussen op het commerciële proces.”

In de zomer van 2013 ontmoet Philips op de camping in Zuid-Frankrijk zijn huidige compagnon. De twee delen een passie voor de flexbranche en het klikt meteen. De mannen richten vervolgens twee uitzendlabels in de bouw en techniek op, één voor uitvoerend personeel en één voor hoger opgeleid personeel.

Flexibele backoffice dienstverlening.

Al snel ontstaat er behoefte aan meer flexibele backoffice dienstverlening. Philips: “Wij vinden dat een backofficepartner moet meedenken vanuit oprechte interesse en écht toegevoegde waarde moet bieden. Wij willen net een stapje extra en besloten daarom zelf het bedrijf op te zetten waar we behoefte aan hadden. Dat is Recruitment Backoffice geworden. Inmiddels faciliteren we meer dan vijftig uitzendondernemers. Wij zijn niet alleen een volwaardig backofficepartner, wij zijn ook een strategische partner voor uitzendondernemers. Wij vertalen onder meer ontwikkelingen binnen de flexbranche naar commerciële kansen en creëren inzicht in de organisatie van de uitzendondernemer door middel van financiële analyses.”

Commerciële proces tot twintig procent efficiënter

Deze fullservice backoffice-dienstverlening vraagt om de beste frontoffice uitzendsoftware, vindt Philips. “Ons doel is om uitzendondernemers optimaal te faciliteren. Daarvoor maken wij gebruik van RecruitNow Cockpit. RecruitNow ontwikkelde de multiclient-editie van Cockpit, een datagedreven ATS dat op vraag van de markt doorontwikkelt. Deze samenwerking stelt ons in staat om het commerciële proces voor intermediairs tot wel twintig procent efficiënter in te richten. Hierdoor ontstaan nog sneller de beste matches, wat resulteert in meer duurzame relaties en meer plezier in het werk”, aldus Philips.

Lees ook: Uitzender met kortste doorlooptijden is de winnaar 

Richard Philips: “Wij geloven in innovatie en voorop open.”

Philips is blij met de samenwerking, want het sluit volledig aan bij de missie van Recruitment Backoffice: de beste backoffice dienstverlening bieden voor uitzendondernemers in Nederland. Door voorop te lopen in (digitale) ontwikkelingen in de uitzendbranche en klanten daar maximaal in te faciliteren, kunnen intermediairs zich volledig focussen op hun corebusiness, namelijk het binden en verbinden van mensen en daarmee realiseren van marge. “Wij geloven allebei in innovatie en vooroplopen in de markt, deze strategische samenwerking versterkt dat.”

Ontwikkelingen bieden interessante mogelijkheden

“De Wet Arbeidsmarkt in Balans, de Commissie Borstlap, het SER-advies, de cao-onderhandelingen, de wet DBA – de flexbranche is één van de meest dynamische branches van ons land”, aldus Philips. “Intermediairs willen niet met deze onderwerpen bezig zijn, maar willen wel weten wat deze ontwikkelingen uiteindelijk voor hen betekenen. Daarin zijn wij een strategische sparringpartner en vertalen we deze ontwikkelingen naar commerciële mogelijkheden waarmee intermediairs verder kunnen.”

De behoefte om die zaken uit te besteden is ook te zien in de enorme groei van backoffice dienstverlening. Philips: “Die toename speelt al ruim zeven jaar en laat zien dat intermediairs het werk efficiënter willen indelen, de chaos willen ontrafelen, ontwikkelingen willen doorzien en het plezier willen behouden in het werk.”

Erkenning

“Daarnaast mag de uitzendbranche ook best wat meer erkenning krijgen”, besluit Philips. “De coronacrisis heeft duidelijk gemaakt dat er een enorme behoefte aan flexibiliteit is. Het callcenter van de GGD en de vaccinatielocaties draaien bijna volledig op uitzendkrachten. De maatschappij en de economie kunnen niet zonder de flexbranche. Uitzenden is de meest gereguleerde vorm van flexibele arbeid, waarin goed werkgeverschap hoog in het vaandel staat. Zelfs in de huidige krappe arbeidsmarkt groeit de uitzendbranche door. Het is een fantastische branche waar we zuinig op moeten zijn.”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met RecruitNow.

 

Over Auteur

Reageer