Timing zoekt naar disruptieve innovaties

0

Uitzendorganisatie Timing heeft een nieuw uitzendpoot opgericht: Timing FWD>>. Vanuit dit dochterbedrijf streeft Timing ernaar ‘disruptieve innovaties’ op het gebied van flexibele arbeid te ontwikkelen en deze binnen de eigen sector te introduceren.

Timing wil hiermee inspelen op de snelle digitalisering waar ook de arbeidsmarkt met te maken heeft. ‘Als uitzendorganisatie merken we dat de dienstverlening binnen onze sector zich flink uitbreidt naar met name (online) profilering en HR-toepassingen’, zegt commercieel directeur Paul Haarhuis. Met de nieuwe dochteronderneming wil Timing een vertaalslag maken van de manier waarop werk nu wordt georganiseerd naar hoe dit in de toekomst zal gaan gebeuren.

Big data
Met behulp van big data gaat Timing FWD>> verschillende informatiestromen combineren en zoeken naar significante verbanden. In multidisciplinaire teams worden de dataverbanden geanalyseerd en met die informatie worden innovaties gerealiseerd. Haarhuis: ‘We zoeken continu naar nieuwe ontwikkelingen op de arbeidsmarkt die voor de uitzendbranche interessant zijn. Door onze eigen kennis te combineren met externe informatiebronnen denken wij veranderingen op de arbeidsmarkt te kunnen voorspellen en beïnvloeden.’

Samenwerken start-ups
Timing FWD>> wil intensief samenwerken met externe partners en start-ups. Haarhuis: ‘Behalve over onze eigen competenties kunnen we hierdoor beschikken over een geheel ander gedachtegoed. Op het oog niet aannemelijke samenwerkingen kunnen tot verrassende inzichten leiden.’

Micro-jobbing platform
De eerste innovatie uit de koker van Timing FWD>> is Snelverdiend.nl. Dit is een online platform waar bedrijven opdrachten kunnen uitzetten in de vorm van online ‘micro-jobs’. Micro-jobbing is een snelgroeiende nieuwe vorm van (online) werken, dat op elk tijdstip, voor elke duur, op elke plaats met een internetverbinding door een ieder kan worden uitgevoerd. Het gaat om kleine werkzaamheden zoals het toekennen van emotie aan beeldmateriaal, overtypen van ontbrekende scangegevens, beantwoorden van een vragenset of het categoriseren van producten. Snelverdiend.nl matcht deze opdrachten met gebruikers van het platform die deze online kunnen uitvoeren.

Bron: Timing


Lees ook:

 


In de komende editie van Flexmarkt die 5 februari verschijnt staat een artikel over de digitalisering en disruptie in de flexmarkt. Flexmarkt doet hierin verslag van de discussie die het hoger management van Nederlandse flexbedrijven over dit thema voerde tijdens het Executive Dinner dat is georganiseerd door Pivoton en Professionals in Flex. Nog geen abonnement? Kijk op flexmarkt.nl

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer