Intermediair: Rabobank favoriete werkgever hoogopgeleiden

0

Voor het vierde jaar op rij is Rabobank de populairste werkgever onder hoogopgeleiden. Dit blijkt uit het jaarlijkse Intermediair Imago Onderzoek onder bijna 4.000 hoogopgeleiden.

De Rabobank wordt op de voet gevolgd door de GGZ (Geestelijke GezondheidsZorginstellingen) en Philips, dat vorig jaar nog tweede stond. GGZ is gestegen naar de tweede plaats. De ranking is tot stand gekomen door een open vraag aan 3.892 hoogopgeleiden.

Marketeers het meest arbeidsmobiel

Van de vier onderscheiden functiegroepen; ICT, Financieel, Techniek en Marketing & Sales, is de functiegroep Marketing & Sales het meest actief op zoek naar een nieuwe baan. Van de functiegroep Marketing & Sales denkt 41 procent binnen 2 jaar van baan te veranderen. De twee belangrijkste redenen om van werkgever te veranderen zijn voor alle functiegroepen weinig doorgroeimogelijkheden en geen leuk/uitdagend werk. ICT’ers zijn daarentegen het minst actief op zoek naar een nieuwe baan.

Ambitie om leiding te geven neemt af

De belangrijkste ambities voor alle hoogopgeleiden zijn onveranderd. Net als voorgaande jaren zijn gelukkig blijven, een leuke uitdagende baan hebben, intellectuele groei, een gezin hebben, meer vrije tijd en een maatschappelijke bijdrage leveren de belangrijkste ambities van hoogopgeleiden. Opvallend is echter dat in 2011 leidinggeven nog met 26 procent in de top-5 stond, inmiddels is dat nog maar van 13 procent van de hoogopgeleiden (met maximaal 10 jaar werkervaring) de ambitie.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer