‘Uitzendbureau met een geweten heeft de toekomst’

0

Arbeidskrachten ‘wegzetten’ is niet langer genoeg. Bedrijven in de flexbranche moeten zich heel anders gaan opstellen willen ze op termijn kunnen overleven, meent Tom Vroemen van CrowdAboutNow.

CrowdAboutNow is een bedrijf dat zich specialiseert in crowdfunding. Ondernemers die willen investeren maar bij de banken geen gehoor vinden, kunnen via CrowdAboutNow hun plannen door grote groepen mensen laten financieren.

Toegevoegde waarde

Wat betreft de flexbranche ziet Vroemen veel veranderingen en kansen. ‘Veel mensen denken nu vanwege de bezuinigingen en de hoge werkloosheid: “ok, dan moet ik het zelf maar doen”. Die worden zzp’er omdat er geen andere opties zijn, maar willen wél iets doen dat toegevoegde waarde heeft voor de maatschappij. Daar moeten flexbedrijven op inspelen.’
‘Want heel veel mensen zijn gefrustreerd,’ meent Vroemen. ‘Door de zich maar voortslepende crisis, door bedrijven en overheden die gebureaucratiseerd zijn. Steeds meer mensen nemen daarom het heft in eigen hand.’
Tegelijkertijd is voor het overleven van een onderneming meer dan ooit belangrijk, dat die van toegevoegde waarde is voor de maatschappij, denkt hij. ‘Startups zijn daar meestal veel meer mee bezig dan het grootbedrijf. Want alleen zo kun je aan geld komen. Op basis van accountantsgegevens over je omzet- en winstcijfers van de voorgaande jaren lukt dat in elk geval niet meer.’

Geweten

Vroemen ziet dus steeds meer professionals die van meerwaarde willen zijn voor de maatschappij en een grootbedrijf (ook binnen flex) dat nog niet zover is. Vroemen: “Daarom is het belangrijk dat arbeidsbemiddelaars in dat gat springen. Er is een gigantische markt in het matchen van bevlogen creatieve, maatschappelijke zzp’ers aan het klassieke bedrijfsleven. Als je je als arbeidsbemiddelaar kunt profileren in het aanbieden van mensen die een verschil willen maken in de maatschappij, weet ik zeker dat dit voor steeds meer klanten erg aantrekkelijk is.
Nu geldt dit verhaal nog voor de hoogste segmenten van flexibele arbeid, geeft Vroemen toe. ‘Maar deze bewustwording vindt zijn weg ook naar lagere segmenten. Ik ben er dus van overtuigd dat het ‘uitzendbureau met een geweten’ een grote toekomst heeft.’

Dinsdag 29 oktober organiseert Flexmarkt weer een jaarlijks flexcongres. Het thema is dit jaar ‘De kracht van flex’. Die dag zal Tom Vroemen een discussie leiden over ondernemerschap.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer