Recruitz.io haalt investering van 2 miljoen op

0

De Amsterdamse startup Recruitz.io krijgt 2 miljoen euro om te investeren in de door hen ontwikkelde vacaturemarketingplatform. De bedoeling is hiermee de wervingstechnologie op basis van Artificial Intelligence (AI)  verder te ontwikkelen en de (inter)nationale groei te versnellen.

Het investeringsfonds Slingshot investeert de twee miljoen euro in Recruitz.io in ruil voor een minderheidsbelang in het bedrijf.

Vacaturemarketingplatform

Recruitz.io heeft software ontwikkeld waarmee vacatures worden geadverteerd daar waar (passief zoekend) talent zich bevindt, zoals op social media, in apps, Google en Facebook. De technologie is volledig geautomatiseerd waarbij gebruikt wordt gemaakt van artificial intelligence. Dit maakt het ook mogelijk de wervingscampagne continu te analyseren en te optimaliseren. Hierdoor wordt naar eigen zeggen de kandidaat, op het juiste moment en op de voor hen relevante plek wordt bereikt met advertenties.

Recruitz.io is een echte startup. Het bedrijf bestaat nog geen jaar en telt inmiddels 22 medewerkers. Recruitz.io is door Sprout uitgeroepen tot Startup van het Jaar 2016 en won recent de Recruitment Tech Award in de categorie ‘best tooling

Bron: emerce/medium

Lees ook: Lena Olivier COO bij start-up Recruitz.io

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer