5 vragen aan Patrick Soeters over het succes van Nettstaff

0

Niet elk uitzendbureau slaagt erin door te groeien tot een serieuze partij in de uitzendwereld. In de rubriek Scale-up in Flexmarkt komen flexondernemers aan bod die de stap van startup naar scale-up wel succesvol hebben weten te zetten. Een daarvan is NettStaff, uitzendorganisatie voor elektro- en installatietechniek. Vijf vragen aan directeur Patrick Soeters.

  1. Waarop ligt de nadruk in de strategie het komend jaar?
    “Door de groei die we de afgelopen jaren hebben gemaakt is de organisatie flink uitgebreid. Dit brengt behoorlijke veranderingen met zich mee. De nadruk ligt komend jaar dan ook op het verbeteren van onze processen. Zoals waarschijnlijk bij veel organisaties het geval is, gebruiken we bij NettStaff onze software ook zeker nog niet optimaal. Dat de nadruk hierop ligt wil overigens niet zeggen dat we niet verder groeien. Een doelstelling is ook om meerdere vestigingen te openen. Nijmegen en Antwerpen zijn de eerste.”
  2. Hoe onderscheidt NettStaff zich van concurrenten?
    “De afgelopen jaren hebben we gezien dat de uitzendmarkt onpersoonlijker is geworden. Bij NettStaff hebben we juist gekozen voor de tegenovergestelde richting. We willen juist lokaal aanwezig zijn met onze vestigingen, zodat we dicht bij de medewerkers, klanten en projecten zijn. Wij hechten grote waarde aan het persoonlijk contact.”
  3. Waarin wil NettStaff nog sterker worden?
    “Vanaf de start zijn wij bezig met het denken vanuit de monteur en vanuit de klant. Voor ons is het heel belangrijk dat zij keer op keer een goede ervaring hebben met NettStaff. Hiermee willen we graag langdurige relaties aangaan. Momenteel zijn we gestart met een traject, dat ons zal helpen om de beleving die klanten en medewerkers krijgen te verbeteren. We noemen dit de vijf-sterren beleving.”
  4. Waar bent u het meest trots op?
    “Op de groei die we met elkaar in relatief korte tijd hebben weten te maken. Ik haal veel persoonlijke voldoening uit groei en ontwikkeling. Inmiddels kunnen we ook wel zeggen dat groei en ontwikkeling in het dna van NettStaff zit.”
  5. Wat is de belangrijkste les die u hebt geleerd?
    “Ten eerste dat aanhoudende nieuwsgierigheid en de wil om te ontdekken een belangrijk onderdeel van ons succes zijn. We proberen veel uit, vragen veel en staan altijd open voor nieuwe invalshoeken. We zijn bijna allergisch voor het doen van aannames. In mijn ogen mis je door het doen van aannames namelijk heel veel mogelijkheden. En ten tweede, wellicht een open deur: dat het noodzakelijk is om risico te nemen. Wanneer je vertrouwen hebt in jezelf en de mensen om je heen, kun je met een gerust hart zo nu en dan in het diepe springen. Het houd je scherp, je leert er snel van en het brengt je geregeld mooie successen!

FlexTopGroeiers brahcheinformatieFlexTopGroeier NettStaff
Aantal medewerkers: 350 monteurs en 200 payrollmedewerkers
Omzet:  13,1 miljoen euro in 2016 (6,6  miljoen euro in 2015)
(Bron: Flexmarkt Top-100 Omzetranglijst 2017*)
*NettStaff is de grootste groeier in de omzetklasse 5 – 20 miljoen euro (FlexTopGroeier) uit Flexmarkt Top-100 Omzetranglijst 2017.

Lees ook: NettStaff verdubbelt omzet met klassiek uitzendwerk

Dit is het tweede artikel, geschreven door Ellen Nap, in de nieuwe rubriek Scale-up dat is gepubliceerd in de oktober-editie van Flexmarkt.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer