Sentijn en Qr-Quest samen verder als Sensor

0

The Specialist Group heeft een nieuwe label: Sensor dat zich richt op de bemiddeling van technisch specialisten. Sensor komt voort uit de samensmelting van local heroes Sentijn en Or-Quest, met Emanuel Peters als directeur aan het roer.

Deze fusie maakt volgens Emanuel Peters van Sensor een indrukwekkende nationale speler, met vestigingen in Zuid-Holland en het noorden van Nederland. In 2023 bedient Sensor vanuit Amsterdam, Rotterdam, Zwolle, Drachten, Breda en Moerdijk meer dan 300 klanten in verschillende technische sectoren.

Bij Sensor draait het niet alleen om één organisatie met één missie; het gaat om een gedreven en betrokken groep mensen die elke technisch specialist de allerbeste kansen biedt. Mensen staan centraal en worden altijd persoonlijk voorzien van alle tools die nodig zijn om hun ambities waar te maken, ” legt hij uit.

Bemiddelaar technisch specialisten

Beide bedrijven, Sentijn en Or-Quest, stonden bekend om de bemiddeling van technisch specialisten in verschillende regio’s: Zuid-Holland en Noord-Holland. “De kern van de fusie lag in de mogelijkheid om van elkaars krachten te leren. Sentijn blinkt uit in het vinden en binden van jonge technische specialisten en is zeer efficiënt in hun wervingsproces. Aan de andere kant is Or-Quest sterk in het recruiten van medior- en senior-level professionals, inclusief ZZP’ers, en is sterk in het onderhouden van relaties en het behouden van specialisten. Beide bedrijven hebben unieke sterke punten waarvan ze profiteren, waardoor de fusie bijna vanzelfsprekend was,” vertelt Emanuel.

Sensor richt zich op de bemiddeling van technisch specialisten.

Behoud lokale cultuur

“Twee lokale bedrijven worden één landelijke speler met dezelfde organisatie en missie. We zijn nu actief in Rotterdam, Drachten, Zwolle en Amsterdam, maar behouden de lokale cultuur die ons succesvol maakte. We begrijpen de lokale cultuur en behoeften goed en met onze jarenlange kennis maken wij verrassende matches tussen klant en specialist. We kennen de markt door en door en blijven ons verdiepen in wat er speelt of gaat komen”, legt hij uit.

Ontwikkeltrajecten, traineeships en opleidingen

Hoewel er niet veel verandert, behalve de naam, zijn er wel duidelijke verbeteringen. “We creëren een duurzame organisatie die wordt beschouwd als een van de topbedrijven waar je graag bij hoort in ons vakgebied,” zegt Emanuel. “We willen onze specialisten binden en boeien door verrassende en uitdagende projecten aan te bieden. We vragen door, staan dichtbij, zijn betrokken bij elkaar en daardoor weten we wat past of nodig is. Het doel is altijd om elke persoon de middelen te bieden om het beste uit zichzelf te halen. Daarom bieden we ontwikkeltrajecten, traineeships en opleidingen aan welke allemaal onder onze academy vallen.”

“Dit is belangrijk omdat de arbeidsmarkt steeds verandert. Mensen moeten blijven leren en groeien, vooral met trends zoals de energietransitie. We willen ervoor zorgen dat onze mensen up-to-date blijven en waardevol zijn in hun werk, zelfs als de wereld om hen heen snel verandert.”

“We hebben goed gepraat met ons huidige personeel om te begrijpen wat ze willen bereiken. We werken nu aan een plan om medewerkers voor een langere periode aan ons te binden en hen te boeien om ervoor te zorgen dat ze na deze periode een seniorstatus bereiken. Waarom is dit zo belangrijk? Sensor verwacht te groeien en heeft daarom de juiste mensen nodig. Het bedrijf levert te allen tijde de beste technisch specialisten voor de meest uitdagende projecten en kent de markt door en door. Om deze reden moeten medewerkers goed worden opgeleid en klaargestoomd worden tot een expert in hun vakgebied.”

Daarnaast richt Sensor zich op de specialisten die deel uitmaken van de organisatie. Het doel is om uniformiteit te brengen in alle voorwaarden die voorheen golden bij de twee afzonderlijke bedrijven. “Duurzaamheid begint bij het op orde brengen van de basis, waarbij we streven naar inzicht en transparantie.”

Persoonlijke aanpak

Emanuel Peters denkt dat Sensor zich in de markt onderscheidt door zijn hoogstpersoonlijke aanpak, die uniek is ten opzichte van andere spelers in de markt. Hoewel er natuurlijk andere bedrijven zijn die ook persoonlijk zijn, is de sleutel hier volgens hem eenvoudig: het verschil wordt gemaakt door de mensen. “Daarom selecteren wij onze teamleden op basis van hun vermogen om vertrouwensrelaties, een netwerk en geloofwaardigheid op te bouwen. Op deze manier maken zij daadwerkelijk het verschil. Hoewel onze organisatie divers is, delen we allemaal dezelfde visie en gedrevenheid. We koesteren een familiaire sfeer, een cultuur waarin medewerkers voor elkaar klaarstaan en waar kansen worden geboden als je daarvoor de prestaties levert.”

Een uitgebreider netwerk

De fusie resulteert in een verbeterde kwaliteit van dienstverlening, meer aandacht voor mensen en toegang tot een uitgebreider netwerk. Er worden sneller hoogwaardige specialisten geleverd, wat leidt tot een verhoogde klanttevredenheid. Door de samenvoeging is er toegang tot een breder scala aan profielen, waardoor klanten profiteren van een diverser aanbod.

Wat Sensor volgens hem kenmerkt, is de omvangrijke groep mensen die gedreven is om te ondernemen en zich snel aan te passen. “Ons aanpassingsvermogen zorgt ervoor dat zowel klanten als specialisten optimaal worden bediend,” zegt hij. “We blijven voortdurend aanpassingen doorvoeren op alle fronten, waaronder gedrag, processen, structuren, systemen, benaderingen, motivatie en inspiratie. Met een team van enthousiaste mensen die willen, ligt de uitdaging voor ons om ervoor te zorgen dat ze dit ook daadwerkelijk realiseren.”

Dit artikel is gesponsord door The Specialist Group.

 

Over Auteur

Reageer