YoungCapital boekt recordomzet in 2017

0

YoungCapital heeft in 2017 een omzet geboekt van 325 miljoen euro. Dat is een omzetgroei van 60%.

Dat heeft de recruitmentspecialist gisteren bekendgemaakt.

Young Capital omzet

Omzetgroei

Het is het zevende jaar op rij dat YoungCapital harder groeit dan de markt. Vooral de laatste twee jaren heeft het bedrijf een forse omzetgroei doorgemaakt, van 203 miljoen euro in 2016 (+60% ten opzichte van 2015) naar 325 miljoen euro in 2017 (+60% ten opzichte van 2016).

 

 

 

 

 

Organisatiegroei

YoungCapital heeft vorig jaar 41.000 jonge talenten aan het werk geholpen. Daarnaast steeg het aantal eigen werknemers naar 1.000 man. Ineke Kooistra, ceo van YoungCapital, verklaart de exponentiële groei door de ‘growth mindset’ van het bedrijf, waarbij zij ‘altijd beter, slimmer en sneller willen presteren dan de rest’.

Omzetdoel 2018

Voor 2018 stelt Kooistra opnieuw ambitieuze groeidoelstellingen. “Aankomend jaar willen we minimaal 30 procent in omzet groeien en 300 nieuwe collega’s aannemen.” De groei moet onder meer komen uit het verder uitbouwen van het klantenportfolio van zowel YoungCapital als het label Professionals, de detacheringstak van YoungCapital. “In 2017 hebben we meer dan 600 trainees in IT, Digital, Engineering & Technology en Finance gedetacheerd, daarmee behoren we tot de marktleider van dit segment.”

Vestigingen in Duitsland

Op internationaal vlak blijft YoungCapital uitbreiden. Kooistra: “Onze vestigingen in Duitsland boeken mooie resultaten. En Studentjob International, waarmee we actief zijn in acht Europese landen, heeft een sterke groei doorgemaakt. Die lijn zetten we door in 2018.”

HBO-opleiding

Daarnaast springt Young Capital met een volwaardige HBO-opleiding in op het tekort aan IT’ers: de YoungCapital Academy. Vanaf februari start de eerste klas studenten, die in vier jaar tijd worden opgeleid tot software developer.

Investeren in machine learning

YoungCapital investeert ook in technologie. “In 2017 hebben wij al sterk ingezet op de ontwikkeling van machine learning. In 2018 gaan we daarmee verder, zodat we werkzoekende jongeren nog sneller aan een baan kunnen helpen die bij ze past”, zegt Kooistra.

Campagne ‘Make money. WORK’

Speciaal voor de generatie Z, de nieuwe generatie die nu de arbeidsmarkt betreedt, ontwikkelde YoungCapital de nieuwe campagne ‘Make money. WORK’, die vanaf deze maand overal te zien is. Suzanne van der Cammen, hoofd marketing en communicatie bij YoungCapital: “Met deze campagne haken we in op de behoefte van generatie Z om geld te verdienen. Voor hen staat geld voor onafhankelijkheid, voor de vrijheid om je dromen waar te kunnen maken. Wie dat wil, moet er hard voor werken.”

Bron: YoungCapital

Lees ook:

 

 

 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer