Uitzendbureau nog populair onder werkzoekenden

0

83 procent van de werkzoekenden stapt naar een uitzendbureau om een baan te vinden. Daarmee staan de uitzendbureau’s, na de vacaturewebsites, nog steeds op een degelijke tweede plaats als het om zoekmiddelen gaat.

Dit schrijft de Volkskrant op basis van een onderzoek van Unique onder meer dan 4.000 hoog- en laagopgeleide respondenten uit verschillende sectoren.

Hoe gaat u op zoek naar een baan?
Op de vraag hoe men op zoek gaat naar een baan antwoordt 95 procent dat ze dit via vacaturewebsites doen, 83 procent via uitzendbureau’s, 62 procent via de website van het UWV werkbedrijf Werk.nl, en 61 procent via de krant en/of de zoekmachine Google. Maar 13 procent van de werkzoekenden een oproep op social media in de zoektocht naar een baan, aldus de Volkskrant.

Rol van uitzendkrachten
Een interessante uitkomst uit het onderzoek is dat, ook al worden uitzendkrachten in veel bedrijven buitengesloten van de bedrijfsactiviteiten, ruim 40 procent is het eens is met de stelling dat uitzendkrachten ook deel mogen uitmaken van het bedrijfsuitje. Daar staat tegenover dat maar 5 procent van de respondenten er voorstander van is om aandacht te schenken aan persoonlijke gebeurtenissen van een uitzendkracht, zoals bijvoorbeeld zijn/haar trouwdatum.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer